Miben segít egy SEO tanácsadó? Mire jó? Mennyibe kerül? Mennyi a keresőoptimalizálás ára? Milyen árlista alapján dolgoznak? Ki a

Miben segít egy SEO tanácsadó?

Miben segít egy SEO tanácsadó? Mire jó? Mennyibe kerül? Mennyi a keresőoptimalizálás ára? Milyen árlista alapján dolgoznak? 

Miben segít egy SEO tanácsadó? Mire jó? Mennyibe kerül? Mennyi a keresőoptimalizálás ára? Milyen árlista alapján dolgoznak? Ki a legjobb SEO szakember?

Egy SEO tanácsadó feladatai 

Az email, a közösségi média és a fizetett kampányok az online marketing lényeges elemei. Ha azonban egy fontossági sorrendet szeretnél felállítani, akkor kizárólag egy dolog kerülhet az első helyre: a keresőoptimalizálás, azaz a seo

 

Naponta emberek milliói fordulnak kérdéseikkel a keresőmotorokhoz, és minden cég azt szeretné, hogy az ő tartalmai jelenjenek meg a legelső találatok a releváns keresésekre. A keresőalgoritmusok megfejtése és az irányelvek betartása azonban kemény feladatnak bizonyulhat, ráadásul soha semmi SEM garantálja, hogy a befektetett munka olyan eredményes is lesz, mint amilyenre számítasz. 

 

Ezért van szükség SEO tanácsadóra. Ha szeretnél megismerkedni a keresőoptimalizálás világával, vagy csábít a seo tanácsadói pálya, akkor ez a cikk neked készült. 

 

Ki a SEO tanácsadó? 

A SEO tanácsadó olyan keresőoptimalizálási szakember, aki átfogó SEO stratégiák kidolgozásával és kivitelezésével foglalkozik. Feladataik közé tartozik az on-page és off-page SEO is, illetve a webhely technikai optimalizálása. Céljuk, hogy ügyfeleik minél magasabb rangsorolást érjenek el (és őrizzenek meg) a Google és más keresőmotorok találatai között. 

 

Hasonlóképpen a marketing tanácsadóhoz, a SEO tanácsadó is szabadúszókként, vagy szerződések alapján kínálják szolgáltatásaikat ügyfeleik számára. Habár egy munkaadó a cégénél alkalmazott SEO szakértőt is „SEO tanácsadónak” tekintheti, ez a pozíció valójában mást takar. 

 

Mind a friss vállalkozásoknak, mind a legnagyobb világmárkáknak szükségük van SEO tanácsadásra. A SEO tanácsadók továbbá többféle területre is szakosodhatnak, például az egészségügyre vagy az e-kereskedelemre. 

 

A legtöbb tanácsadó szabadúszóként, online platformokon, vagy egy SEO ügynökség tagjaként kínálja szolgáltatásait, ráadásul ez a két felállás nem feltétlenül zárja ki egymást. 

 

Milyen hatással van egy SEO tanácsadó munkája egy cég bevételére? 

 

Habár nem feltétlenül olcsó döntés, egy SEO tanácsadó felbérlése mindig értékes befektetés. 

 

Ha szeretnéd sikerre vinni cégedet, akkor többek között így segíthet ebben számodra egy SEO tanácsadó: 

 

  • Javíthatja rangsorolásodat a Google találatai között a számodra fontos kulcsszavakra 
  • Segíthet több organikus forgalmat vonzani webhelyedre 
  • Megerősítheti márkád online jelenlétét, hitelesebbé téve ezzel azt a célközönség szemében 
  • Segíthet egy pozitív felhasználói élmény kialakításában, ami fokozza az ügyfelek hűségét 

 

Mindez persze erősebb márkaismertséget, ügyfélaktivitást és jobb konverziós arányokat eredményez majd. Egy, a meglévő marketingstratégiádhoz igazodó SEO kampány csodákat tehet céged számára, de csak akkor, ha egy tapasztalt szakemberre (vagy ügynökségre) bízod. 

 

Egy SEO tanácsadó felelősségei és feladatai 

Elsőre úgy tűnhet, hogy minden SEO tanácsadónak egy fő felelőssége van: magas rangsorolást szerezni az ügyfél webhelye számára az organikus találatok között. 

 

De milyen feladatokat vállal magára egy keresőoptimalizálási szakember, hogy elérje ezeket a célokat? 

 

1. A cég megismerése 

Egy jó SEO tanácsadó mindenekelőtt némi időt szán arra, hogy megismerkedjen ügyfelével (legyen az egy cég vagy egyéni vállalkozó), az általa képviselt piaci réssel, illetve a stratégiai céljaival. 

 

A tanácsadók tehát gyakran dolgoznak együtt a cég kulcsfontosságú érintettjeivel, például az ügyvezető igazgatóval, a marketingigazgatóval stb. 

 

Az így szerzett tudás segít egy olyan stratégia összeállításában, amely csak szabályos módszereket alkalmaz, mégis ígéretes eredményeket kínál. 

 

Ebben a tervezési fázisban egyeztet a tanácsadó a SEO célokat illetően is (amelyek persze igazodnak a cég általános üzleti céljaihoz), és vázolja fel az együttműködés menetrendjét. 

 

2. Kulcsszókutatás 

A SEO tanácsadók egyik legfőbb feladata a kulcsszókutatás. Ilyenkor a SEO szakértő különböző szavakat és kifejezéseket azonosít, amelyeket az ügyfél célközönsége gyakran használ a releváns kereséseihez. Ehhez sokan használnak különböző kulcsszókutató eszközöket, amelyek segítenek az ilyen kifejezések összegyűjtéséhez, kiválogatásához, illetve értékeléséhez. 

 

A kiválogatás és értékelés fontos szempontok alapján történik, úgymint: 

 

Keresési arány: Azon felhasználók száma, akik egy adott időintervallumon belül rákerestek az adott kifejezésre. Ha egy kulcsszó keresettsége alacsony, akkor általában nincs értelme foglalkozni vele. 

 

Kulcsszónehézség: Mennyire lenne nehéz rangsorolni az adott kulcsszóra? Ez a keresettségtől, a kulcsszóra eddig készült meglévő tartalmak minőségétől, illetve a versenyző webhelyek minőségétől függ. 

 

A domain tekintélye vagy pontszáma (DA vagy DR): Habár ezek nem hivatalos mutatók, segítenek megállapítani, hogy mekkora eséllyel rangsorolna jól egy webhely a nehezebb kulcsszavakra. 

 

3. A tartalomstratégia elkészítése 

A kulcsszavak kiválasztása után a tanácsadó összeállítja a tartalomstratégiát, amely több feladatot is magába foglal: 

 

  • Új tartalomötletek összegyűjtése a webhelyre (pl. a blogra) 
  • Egy tartalomnaptár kialakítása, ami segít a tartalmak rendszeres és egyenletes létrehozásában és publikálásában 
  • A vendégbejegyzésekhez szükséges erőforrások meghatározása (erről lejjebb bővebben is szó lesz) 

 

A tanácsadó ügyel rá, hogy az elkészített tartalmak ne csak optimalizáltak legyenek, hanem a felhasználók keresési szándékához is igazodjanak. 

 

4. On-page SEO 

Az on-page SEO az ügyfél webhelyén végzett SEO munkálatokra utal. Az on-page SEO fő célja egy minél színvonalasabb felhasználói élmény kialakítása, amiben többek között a technikai keresőoptimalizálás is fontos szerepet játszik. Íme néhány fontosabb on-page SEO feladat: 

 

  • A forráskódok (HTML, CSS, JavaScript) ellenőrzése mobilos és asztali SEO szempontjából. 
  • A webhely és a különböző weboldalak sebességét érintő problémák azonosítása és javítása. 
  • Az releváns oldalak és kulcsszavak egymáshoz rendelése 
  • Az indexelési problémák azonosítása és elhárítása 
  • A biztonsági tényezők (pl. SSL tanúsítvány) ellenőrzése 

 

Ez persze csak a jéghegy csúcsa. A SEO tanácsadó mindezek mellett a webhely Google Analytics és Search Console fiókjaihoz is hozzáférést kér majd, vagy segít ezek beállításában, ha mindeddig hiányoztak a stratégiából. 

 

5. Off-page SEO 

Az off-page SEO a webhelyen kívül végzett keresőoptimalizálási taktikákat jelenti, amelyek javarészt a visszahivatkozások megszerzéséről szólnak. Ezek a visszahivatkozások rendkívül fontosak ahhoz, hogy webhelyed tartalmai előkelő pozíciókban rangsorolhassanak a releváns kifejezésekre. Hogy miért? Mert ha a Google azt látja, hogy tartalmaidra más, tekintélyes webhelyek hivatkoznak, akkor ennek a tekintélynek egy részét webhelyed is megkapja majd. 

 

Az értékes, tekintélyes linkek megszerzésének többféle módszere is van, amelyeket egy SEO tanácsadó alkalmazhat: 

 

  • vendégcikkek írása 
  • hibás linkek újraépítése 
  • említések elhelyezése 
  • tartalmak felajánlása más webhelyeknek 
  • hivatkozások kérése a nem linkelt márkaemlítésekhez 
  • tartalmak átvétele és újrahasznosítása 

 

A tanácsadó a cég jellege alapján választja ki a legjobb taktikákat. 

 

6. Együttműködés a csapat tagjaival 

Mint láthatod, a SEO egy összetett feladatkör. Lehetetlen egyetlen egy személytől elvárni, hogy mindezt egymaga cipelje a hátán. 

 

A SEO tanácsadó éppen ezért a cég tagjaival is tartja majd a kapcsolatot, beleértve a tartalommarketingeseket, a PR szakembereket, a designereket, a webfejlesztőket és a vezetőséget is. 

 

7. A teljesítmény elemzése és jelentések elkészítése 

Végül, de nem utolsó sorban a tanácsadó felel a SEO teljesítmény nyomon követéséért, illetve a jelentések összeállításáért. Ezek a jelentések első sorban a vezetőségnek szólnak, de szükség esetén más érdekelt csapattagok számára is fontosak lehetnek. 

 

Egy ügyfél többféle mutató iránt érdeklődhet: 

  • organikus keresőforgalom 
  • rangsorolás a megcélzott kulcsszavakra 
  • organikus konverziós arány 
  • átkattintási arány 
  • visszafordulási arány 
  • dofollow linkek száma 

 

Egy jó SEO tanácsadó esettanulmányokat is készít legsikeresebb projektjeiről, hogy ezekkel is bizonyítsa szaktudását jövendőbeli ügyfelei számára. 

 

Hogyan lesz valakiből SEO tanácsadó? 

Egy SEO tanácsadónak szakmai tapasztalatra, eredménycentrikus hozzáállásra és színes technikai tudásra van szüksége. 

 

Ha megtetszett a SEO tanácsadói karrier, akkor ezek lesznek a feladataid: 

 

  • Szerezz releváns minősítéseket: Nem muszáj diplomát szerezned, ha a SEO-val szeretnél foglalkozni, de az iskolarendszerben szerzett tudás határozott előnyt nyújt majd karriered során. Ezen kívül persze más releváns minősítésekkel is bizonyíthatod szaktudásodat. 
  • Szerezz elegendő tapasztalatot: Egy SEO tanácsadónak legalább 4-6 év szakmai tapasztalatra van szüksége. Ezt megszerezheted például egy tanácsadói ügynökségben, vagy szabadúszóként is. 
  • Sajátíts el releváns készségeket: Egy jó SEO tanácsadó ismeri a legnépszerűbb SEO eszközök működését (Ahrefs, SEMrush, Google Analytics stb.) és a webfejlesztéshez is ért valamennyire. A kommunikációs készség, a problémamegoldás és a kritikus gondolkodásmód persze mind óriási előnyöknek számítanak ebben a szakmában. 
     

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések