Semrush, Moz, Ahrefs összehasonlítása – Melyik a legjobb SEO eszköz 2021-ben?

Semrush, Moz vagy Ahrefs – Melyik a legjobb SEO eszköz 2021-ben?

Rég óta zajlik a vita arról, hogy melyik a legjobb SEO eszköz a három legnépszerűbb opció (Semrush, Moz Pro, Ahrefs) közül. Az alábbiakban egy friss összehasonlítás következik ezekről az eszközökről, hogy végre eldőljön a nagy kérdés.

Legjobb seo eszköz 2021

Rövid összegzés

A legnépszerűbb SEO eszközök előnyei

 

Semrush   Moz Ahrefs
Versenytársak felmérése Alapos linkelemzés  Erős backlink-elemzés
Erős kulcsszókutatás  Felhasználóbarát felület  Alapos webhelyelemzés
Minden az egyben SEO eszköz Minden az egyben SEO eszköz Minden az egyben SEO eszköz
Egy gazdag eszköztár minden tartalommarketing-igény kielégítésére Ingyenes próbaverzió  Tartalomkutató és –optimalizálási funkciók
Ingyenes próbaverzió Korlátozott ingyenes hozzáférés az API-hoz Korlátozott ingyenes hozzáférés az API-hoz

 

A legnépszerűbb SEO eszközök hátrányai

Semrush   Moz Ahrefs
Némi technikai tudást igényel   A Moz Local külön vásárolható meg  Nincs ingyenes próbaverzió
Kell egy kis idő, hogy megismerje az ember   Kevesebb funkciót kínál ugyan olyan drágán, mint a Semrush Kell egy kis idő, hogy megismerje az ember

 

2021 legjobb SEO eszközeinek árazása

 

Semrush (Éves számlázás)  Moz (Éves számlázás) Ahrefs (Éves számlázás)
Pro Plan: $99.95 per hónap  Standard Plan: $79 per hónap  Lite Plan: $82 per hónap
Guru Plan: $191.62 per hónap  Medium Plan: $119 per hónap Standard Plan: $479 per hónap
Business Plan: $374.95 per hónap  Large Plan: $199 per hónap Advanced Plan: $332 per hónap
Enterprise Plan: Customized Premium Plan: $479 per hónap  Agency Plan: $832 per hónap
  Enterprise Plan: Testreszabott   
A legrugalmasabb és legtöbb funkciót kínálja, de korlátozott felhasználói hozzáféréssel  Olcsóbbnak tűnik, de kevesebb funkciót is kínál   Jó funkciók és felhasználói hozzáférés, de alig kínál rugalmasságot vagy testreszabhatóságot

 
   

További fontos tudnivalók

A Moz főleg a kisebb cégek számára jó SEO eszköz, mert versenyképes árakon kínál sok hasznos SEO funkciót.
Az Ahrefs és a Semrush fejlettebbek és tartalommarketinges funkciókat is biztosítanak. Mindketten átfogó SEO eszközök, amik minden ügyféltípusnak kínálnak valamit.

 

Kiknek készültek ezek a népszerű SEO eszközök?

Mindhárom eszköz ideális SEO célokra, de egy alaposabb elemzést követően rájöttem, hogy mindnek megvan a saját ügyfélköre:
•    A Moz kisebb cégeknek és egyéni felhasználóknak ideális, mert olcsóbb és egyszerűbb használni.
•    Az Ahrefsnek mindene megvan, hogy az összes ügyféltípust kiszolgálja, de az egyéni csomagok hiányában a nagyobb vállalatok számára nem feltétlenül megfelelő.
•    A Semrush rengeteg opciót kínál minden cégtípus számára és rugalmassága miatt nagyobb vállalatoknak is ideális.

 

Semrush   Moz Ahrefs
Bloggerek és influencerek Bloggerek és influencerek Bloggerek és influencerek
Bármilyen cégtípus  Kis- és középvállalkozások    Bármilyen cégtípus
Marketing ügynökségek Ügynökségek és nagyvállalatok Marketing ügynökségek



 Lássuk a részletes elemzést is külön-külön mindhárom eszközről!

 

 

Semrush – Részletes elemzés

A másik két eszközzel ellentétben a Semrush nem csak a SEO-ra összpontosít, hanem egy teljes marketingmegoldást kínál céged számára. Lényegében egy marketingeszköz-gyűjtemény.

A Semrush öt eszközkészletet kínál: SEO, hirdetések, közösségi média, tartalommarketing és versenyelemzés. Ezekhez az eszközkészletekhez saját eszközök és felületek tartoznak, amelyek segítenek a marketingstratégiád különböző részeivel.

 

A kérdés az, hogy egyéltalán szükséged van-e ilyen sok eszközre.

 

Nos, a válasz valószínűleg az, hogy igen, szükséged van rájuk. A Semrush olyan sokat kínál versenyképes árakon, hogy egyértelműen ez a meghatározó SEO eszköz minden cég számára.

 

Továbbá mindenkinek kínál valamit, mind az ügynökségeknek, mind pedig az önálló marketingeseknek. Igényeid szerint választhatsz a meglévő csomagok közül, vagy kérhetsz egy személyre/cégre szabott ajánlatot is.

 

A legjobb az egészben, hogy a Semrush számos más platformmal is összeköthető, úgymint a Google Analyticsszel, a közösségi platformokkal, a WordPresszel és még sok mással is. Ennek köszönhetően egyszerre több eszközt is használhatsz, méghozzá álátható módon.

 

A Semrush mindemellett nem csak a Google Chrome-hoz, hanem a Safarihoz és a Firefoxhoz is kínál böngészőbővítményt.

 

Az alábbi értékelésben csak azokról a SEO funkciókról lesz szó, amelyek szinte mindent ugyan úgy kínálnak, mint a Moz és az Ahrefs. A Semrush azonban rengeteg egyéb eszközt is kínál, amit a másik kettő nem, éppen ezért csak a SEO szemszögéből éri meg összehasonlítani őket. Kezdjük tehát a Semrushsal.

 

Kulcsszókutatás

A Semrush többféle különböző felületet és eskzözt kínál a kulcsszókutatáshoz, illetve a kulcsszavak kezeléséhez.

 

Az első a Keyword Overview felület, ahol bármely kulcsszóról részletes jelentést láthatsz. Itt elemezheted például az összeírt kulcsszavaidat, és eldöntheted, hogy szeretnéd-e megcélozni őket, vagy sem.

 

A Semrush 20 milliárd kulcsszavas adatbázissal rendelkezik, ami az egyik legnagyobb az egész piacon.

A Global Volume érték a globális keresettséget mutatja meg. Ez az eszköz továbbá kulcsszóváltozatokat, kérdésszerű kulcsszavakat és kapcsolódó kulcsszavakat is kínál.
 

Semrush kulcsszó kutató eszköz elemzése

A következő a Semrush híres Keyword Magic Tool eszköze, ahol SEO és hirdetési kulcsszavak kutatására használhatsz.

Ez a legjobb kulcsszókutató eszköz, bármilyen célra is keresel kifejezéseket. Korszerű keresési és szűrési opcióival kulcsszavakat kereshetsz, rendezhetsz és listázhatsz magadnak.

 

Az eszköz egyik egyedi funkciója a keyword clustering, ami csoportokba rendezve jeleníti meg a kulcsszavakat a bal oldali kifejezések alapján. Ezekre a csoportokra kattintva kapcsolódó kulcsszavakat találhatsz.

 

A legjobb az egészben, hogy innen közvetlenül felverhetsz kulcsszavakat a listáidra. Csak annyi a dolgod, hogy rákattintasz a + jelre, és a kiválasztott kulcsszavak rögtön hozzá is adódnak a listádhoz.
 

Keyword Magic Tool eszközének részletes ismertetése

 

Ha azonban még nincs kulcsszólistád, akkor a Keyword Manager fület kell megnyitnod, hogy készíthess egyet.

Keyword Magic Tool eszközének hasznáata 

A Semrush egy másik hasznos funkciója a Keyword Difficulty Tool, ami a kulcsszavak nehézségét mutatja meg a keresettségük, a verseny intenzitása, és egyéb tényezők alapján.
 

Legjobb SEO eszközök: Keyword Difficulty Tool használata

 

A Semrush kulcsszókutató eszköztára egy másik fület is rejt, ami az Organic Traffic Insights néven található meg. Itt láthatod azokat az oldalakat, amelyek a legnagyobb organikus keresőforgalmat hozzák webhelyedre.
Legjobb SEO eszközök 2021: Organic Traffic Insights

 

A Semrush összességében tehát nagyon jó kulcsszókutató funkciókat kínál, amikhez egyetlen másik eszköz sem érhet fel.

 

Tipp: Érdemes a Keyword Magic eszközzel kezdeni a mutatást, majd végül a Keyword Difficulty eszközzel kiválogatni a használni kívánt kulcsszavakat.

 

Rangsorkövetés

A kulcsszókutatás mellett a rangsorkövetés is egy olyan funkció, ami alapján összehasonlítjuk ezt a három SEO eszközt.

A rangsorkövetés azt mutatja meg, hogy webhelyed milyen pozícióban rangsorol a megcélzott kulcsszavaidra. Lényegében itt mérheted fel, hogy mennyire hatékony a keresőoptimalizálásod.
 

Legjobb SEO eszközök működése: Semrush rangsorkövetés

 

Nézz rá a Share of Voice (SoV) mutatóra, ami azt jelzi ki, hogy milyen arányú piaci részesedésed van az adott kulcsszóban. Egy kannibalizációs jelentést is találsz itt, ami megmutatja, hogy mely saját oldalaid versengenek egymással egy adott kulcsszóra.

 

A Semrush egy Semrush Rank funkciót is kínál, ami a legtöbb organikus forgalmat szerző domaint rangsorolja egy több, mint 825 millió domaines adatbázisból.
 

Semrush Rank működése- a legjobb SEO eszközöök bemutatása

 

A Semrush továbbá egy egymás mellé helyezett összehasonlítást is biztosít, ahol összemérheted magadat versenytársaiddal. Itt egy teljes áttekintést kapsz saját helyezéseidről, és arról, hogy hogyan rangsorolsz versenytársaidhoz képest.

Szintén hasznos funkció a Semrush Sensor, ami a Google SERP változékonyságát mutatja meg, napi lebontásban, és segít nyomon követni a Google algoritmus-frissítéseit.
Legjobb SEO eszközök működése: Semrush Sensor

 

Webhelyaudit

Ahogy a Moz és az Ahrefs, a Semrush is kínál egy webhelyaudit-funkciót, ami úgy térképezi fel webhelyedet, mint egy keresőmotor. Az eszköz azonosítja azokat a részeket, amik javításra szorulnak, és még javaslatokat is tesz a szükséges optimalizálásokra.

A webhelyaudit felülete így néz ki:
 

Semrush webhelyaudit kinézete

Érdemes megmelíteni még a Markup jelentést is, ami egy elemzést kínál a webhely adatjelöléséről, illetve az implementációs hibákról.
 

A legjobb SEO eszközök: Semrush Markup

On-page SEO – Content Style Template

Ez az a tartalomoptimalizáló funkciója a Semrushnak, ami segít javítani webhelyed tartalmain, és ezzel jobb rangsorolásokat elérni.
Használatához meg kell adnod megcélzandó kulcszavaidat, és a Semrush kielemzi az adott kulcsszavakra rangsoroló top 10 találatot. Ez után javaslatokat tesz arra, hogy hogyan optimalizáld saját tartalmadat a legjobban rangsoroló tartalmak alapján.
 

On-page SEO – Content Style Template

A Semrush 2020-ban több funkcióval is bővítette SEO eszköztárát: az egyik az On-Page SEO Checker, a másik pedig a Log File Analyzer.

Az On-Page SEO Checker az oldalszintű SEO javítására kínál tippeket, többek között az olvashatóság, a szemantikusan kapcsolódó kulcsszavak, a visszahivatkozási lehetőségek, a tartalom terjedelme és egyéb szempontokból.
 

On-Page SEO Checker Semrush- így működnek a SEO eszközök

A Log File Analyzer megmutatja, hogy hogyan látják a keresőmotorok webhelyedet, amikor megpróbálják feltérképezni azt.


Helyi SEO

A Semrush 2020-ban néhány új helyi SEO funkcióval is bővült.

 

Az egyik ilyen eszköz a Listing Management. Ezzel céged megjelenéseit kezelheted és optimalizálhatod a különféle helyi könyvtárakban.

 

Érdemes megnézni a Local Rankings jelentést is, ami a Google Helyi keresője szerint jelentíi meg webhelyed rangsorolását.
 

Helyi SEO a Semrush SEO eszközben

Szintén említésre méltó még a Review Management, amivel nyomon követheted és kezelheted Google és Facebook értékeléseidet.

 

Visszahivatkozás-elemzés és linképítés

A Semrush egy komplett SEO csomag, ami az on-page, az off-page és a technikai keresőoptimalizálásban is teljeskörű segítséget nyújt.

Az off-page SEO funkciók nem csak a visszahivatkozási profil elemzését és javítását teszik lehetővé, hanem új visszahivatkozásokat is segítenek szerezni.

Az első ilyen funkció lehetővé teszi, hogy bármely webhely visszahivatkozási profilját elemezhesd. Mutatókat kínál mind a backlinkek mennyiségéről és minőségéről is saját és versenytársaid webhelyein.
 

Legjobb seo eszközök: linképítés a semrushban

Az egészben a legjobb, hogy akárcsak a Semrush legtöbb eszköze, ez is lehetővé teszi az egymás mellé helyezett összehasonlításokat, így könnyedén összevetheted saját webhelyedet a versenytársakéval.

 

A Backlink Audit eszköz segít megállapítani visszahivatkozásaid toxicitását, és javaslatokat is tesz ezek javítására. A toxikus, vagyis kevésbé előnyös (potenciálisan hátrányos) linkek felfedezésével láthatod, hogy melyeket lenne érdemes törölni, hogy elkerüld a Google esetleges büntetéseit. Ezt az eszközt a visszahivatkozások visszautasítására is használhatod.

 

A következő a Link Building eszköz, amivel új visszahivatkozási lehetőségeket fedezhetsz fel.
 

Legjobb SEO eszközök: linkbuilding Semrush

 

A Semrush továbbá egy Backlink Gap eszközt is kínál, ami összehasonlítja a webhelyedet a versenytársakéval, és megmutatja, hogy milyen visszahivatkozási lehetőségeid vannak, amiket még nem használtál ki.

Egy haszons funkció, amit a Semrush és az Ahrefs is biztosít (de a Moz nem) a kötegelt elemzés, amivel összesen legfeljebb 200 domain, aldomain, alkönyvtár és URL visszahivatkozási elemezhetők egyszerre.

 

Tartalommarketinges eszköztár

Ez az eszköztár többféle tartalommarketinges eszközt kínál, amik segítenek tartalomötleteket találni, megtervezni tartalomstratégiádat, optimalizálnod tartalmaidat, és nyomon követni teljesítményedet.
 

Legjobb SEO eszközök működése-Tartalommarketing a Semrushban

A Semrush még egy tartalomíró asszisztenst is biztosít, ami az esetleges hibákra is rávilágít a tartalmak elkészítése során. Hasznos tartalommarketinges funkciók a Topic Research, a SEO Writing Assistant, a Post Tracking, és a Content Analyzer is.

Itt nem érdemes részletesebben belemerülni a funkciókba, mert az Ahrefs és a Moz meg sem közelítik Semrush tartalommarketinges eszköztárát.

 

Moz Pro – Részletes elemzés

Az alábbiakban a Moz Próról lesz szó, mert ez hasonlít leginkább az Ahrefs és a Semrush által kínált eszközökhöz. A Moz Local egy szintén hasznos termék, azonban itt nem kerül részletezésre, mert külön kell megvásárolni.

 

A Moz Pro egy minden-az-egyben SEO eszköztár, ami segíthet webhelyed optimalizálásában, illetve nagyobb forgalom bevonzásában. A Semrushsal ellentétben a Moz nem kínál digitális marketing megoldásokat, de az eszközzel szerzett információk természetesen más marketinges területeken is alkalmazhatók.

 

A Mozt bárki használhatja, aki szeretné javítani webhelye teljesítményét, és különösen azok számára ideális, akik csak alapvető technikai tudással rendelkeznek – a Moz Pro használata nagyon egyszerű.

 

A Moz egy ingyenes böngészőbővítményt is kínál MozBar néven, azonban ez csak a Chrome böngészőhöz érhető el, és minden Moz Pro előfizetéshez jár.
Szintén érdemes megemlíteni, hogy a Moz 24/7 online ügyfélszolgálatot kínál ügyfelei számára.
Lássuk tehát, hogy mit kínál a Moz Pro.

 

Kulcsszókutatás

Ez a funkció mindhárom eszközben megtalálható, és ez az egyik ok, amiért olyan sokan használják a Mozt. A Moz egy Keyword Explorer eszközt kínál, amivel új kulcsszavakat kereshetsz, elemezheted meglévő kulcsszavaidat, és összehasonlíthatod azokat, hogy rátalálj a legjobbakra.

 

Hasonlóan a másik két eszközhöz, a Keyword Explorer is hasznos mutatókat kínál, úgymint keresettséget, kulcsszó rangsorolásokat, illetve nehézségi pontszámot, amelyeknek köszönhetően könnyű összevetni a különböző kulcsszavakat.

 

A Moz egyik saját mutatója a Page Authority (PA), amit egyetlen másik eszköz sem kínál. Szintén ilyen exkluzív mutató a Domain Authority (DA) érték is.
Így néz ki a Keyword Explorer felülete, ami könnyedén kezelhető, de nem olyan részletes, mint amit a Semrush kínál.
 

A legjobb SEO eszközök működése: kulcsszókutatás a mozban

Az eszköz azt is megmutatja, hogy hogyan készíts kulcsszólistákat, és hasznos funkciókat kínál azok sorba rendezésére is, mielőtt hozzáadnád őket listádhoz.

 

Rangsorkövetés

A Rankings funkcióval nyomon követheted saját és/vagy versenytársaid rangsorolását a legfontosabb kulcsszavakra. Használhatod ezt az eszközt a webhely teljesítményének nyomon követésére, vagy versenytársaid nyomon követésére egy adott időszakban.
Legjobb SEO eszközök: MOZ rankings működése

 

Webhely-feltérképezés

A Moz ezzel az eszközzel méri fel webhelyed technikai SEO-ját, és jelzi ki az esetleges problémákat. Felsorolja többek között a hibás átirányításokat, a túl hosszú URL-eket, a hiányzót Title címkéket, és így tovább.

Az eszköz továbbá fontossági sorrendbe is rendezi ezeket a problémákat, hogy lásd, melyeket kell minél előbb orvosolni, és melyek várhatnak még a javítással.
 

A legjobb SEO eszközök bemutatása: így működik a MOZ

A webhelyaudit a Moz, a Semrush és az Ahrefs eszköztárában is szerepel, és mindegyikük teljeskörű megoldást kínál. A felhasználói felületek persze eltérők, és ezek közül a Moz a legvizuálisabb – de funkcióikban nagyon hasonlóak egymáshoz.

 

On-page optimalizálás

Ez a funkció a webhely tartalmait vizsgálja meg, és megmutatja, hogy hogyan lehetne jobban keresőoptimalizálni őket. Mindegyik oldalhoz egy Page Optimization Score-t (oldaloptimalizálási pontszámot) rendel hozzá, és tartalomjavaslatokat is kínál.
Csupán meg kell adnod neki egy kulcsszót és egy oldalt, és az eszköz egy átfogó listát készít neked arról, hogy hogyan rangsorolhatna jobban az adott oldal a megcélzott kulcsszóra.
Legjobb SEO eszközök-One Page Optimalizáció MOZ

 

Linkkutatás

Ez valószínűleg a Moz legjobb SEO eszköze, és az egyik szempont, amiben leelőzi a versenytársait.
A Link Explorer egy teljes elemzést kínál egy webhely linkprofiljáról. Ebbe beletartoznak a visszahivatkozások, a visszahivatkozások minősége, a legtöbbet linkelő webhelyek, és így tovább.
 

Linkképítés MOZ- a legjobb SEO eszközök működése

Ezeket a funkciókat a másik két eszköz is biztosítja, a Moznak azonban van egy nagy előnye: alaposabban elemzi a hivatkozásokat, és pontosabban képes megállapítani azok számát, mint a versenytársai.

 

Egyéni jelentések

A Moz utolsó fontosabb funkciója a teljesítményelemzésekből készített jelentések. A Moz lehetővé teszi, hogy testreszabott jelentéseket készíts, hogy az adatokat saját igényeid szerint elemezhesd.

 

Az eszköznek többféle eleme és jelentési típusa van, így a teljesítményjelentések elkészítése és az adatok elemzése is sokkal barátságosabb folyamat a felhasználók számára.
 

MOZ Pro- az egyik legjobb SEO eszköz

Összességében a Moz Pro egy komplett SEO eszköz a webhelyed számára, és nem fog csalódást okozni a teljesítmény szempontjából. Azonban mivel a Moz Local, a Motscape API és a STAT mind külön termékekként vásárolhatók meg, maga a Moz Pro önmagában nem kínál olyan teljeskörű eszköztárat, mint az Ahrefs vagy a Semrush, így ár/érték arányban is alulmarad ezekkel szemben.

 

A Moz Pro használata tehát csak akkor javasolt, ha alapvető SEO szükségleteid vannak. Ha ennél több kell, akkor a Semrush jobb opció.

 

 

Ahrefs – Részletes elemzés

Az Ahrefs kétségtelenül az egyik legfejlettebb és legjobb SEO eszköz, és semmiben nem marad el a másik két versenytársától. Ez is egy minden-az-egyben SEO és versenytárselemző-eszköz, tele funkciókkal.

 

Kulcsszókutatás

Az Ahrefs felületén a Keywords Explorer eszközzel történik a kulcsszókutatás, és minden olyan funkció megtalálható benne, amit a Semrush és a Moz kínálnak – sőt, még több is.

Az eszközzel kulcsszavakat kereshetsz és értékelhetsz, hogy megtaláld a legjobbakat közöttük. Az eszköz továbbá kulcsszólistákat is segít létrehozni.

Akárcsak a Semrush, az Ahrefs Keywords Explorerje is segít kulcsszavakat találni fizetett keresési kampnyaidhoz.
 

Legjobb SEO eszközök: Ahrefs Keywords Explorer

Ezeket tehát a legtöbb eszközben megteheted, lássuk azonban az Ahrefs egyedi funkcióit.

 

Az Ahrefs egyik ilyen egyedi funkciója egy „szülő témát” javasol – egy általánosabb témakört, ami segíthet több kulcsszót megcélozni.

 

Míg más eszközök (pl. Semrush és Moz) szintén kínálnak tartalomötleteket, ez valamivel konkrétabb azoknál.
 

Ahrefs Keywords Explorer SEO eszköz működése

Szintén egyedi funkció az Ahrefsben a többi eszközhöz képest, hogy hasznos extra mutatókat is biztosít, úgymint kattintások/keresés, kattintások százaléka, fizetett kattintások százaléka stb.
Ahrefs Keywords Explorer SEO eszköz extra funkciók

 

Rangsorkövetés

Az Ahrefs Rank Tracker eszköze sokban hasonlít ahhoz, amit a Moz és a Semrush kínálnak.
Megmutatja egy domain legjobban rangsoroló kulcsszavait, illetve azok pozícióját a keresőtalálati oldalakon. Természetesen összehasonlíthatod saját webhelyedet a versenytársakéval is.

 

Webhelyaudit

Egy másik fontos funkció, amit mindegyik itt bemutatott SEO eszköz biztosít.

 

Az Ahrefsnek egy nagyon fejlett feltérképező robotja van, ami részletes adatokat biztosít bármelyik webhelyről. Kínál továbbá egy általános „egészségpontszámot” is és felsorolja a webhely esetleges problémáit, amelyek javításra szorulnak.

Az áttekintő felület így néz ki:
 

Legjobb SEO eszközök: Ahrefs webhelyaudit

Az Ahrefshez képest mind a Moz, mind pedig a Semrush webhelyelemző felületei átláthatóbbak, és ennek köszönhetően könnyebb felmérni velük az épp vizsgált webhely állapotát. Ennek ellenére az Ahrefs is temérdek adatot kínál az épp vizsgált webhelyről, csak végig kell kattintgatni hozzá a jelentéseket.

 

Webhelyelemző

Az Ahrefs Site Explorer eszköztára három eszközt foglal magába: egy visszahivatkozás-ellenőrzőt, egy organikus forgalom kutatóeszközt, illetve egy fizetett forgalom kutatóeszközt. Lássuk őket sorban.

 

Visszahivatkozás-ellenőrző

Az Ahrefs Backlink Checker eszköze technikai auditok elvégzésére szolgál, és hasonló ahhoz, amit a Moz és a Semrush kínálnak. Az Ahrefs szintén elemzi az épp vizsgált webhely backlink profilját, és állításuk szerint ők rendelkeznek a világ legnagyobb visszahivatkozási indexével.
 

SEO eszközök működése: Ahrefs Backlink Checker

Az eszköz egyedi funkciója, hogy a kimenő linkeket is felsorolja, hogy áttekinthesd ezeket bármelyik célwebhelyre. Továbbá a belső hivatkozásokról is kínál néhány adatot.

Az Ahrefs azonban a visszahivatkozási auditban marad el a többiektől. Kínál némi információt a hibás backlinkekről, de a visszahivatkozási auditokhoz nem kínál annyi eszközt, mint a Moz vagy a Semrush.

 

Organikus keresőforgalom

Az Organic search funkció megmutatja, hogy milyen organikus forgalmat kap saját webhelyed, vagy egy versenytársadé. Megnézheted többek között, hogy mely kulcsszavakra rangsorolnak versenytársaid, és hogy melyek vonzzák a legnagyobb forgalmat. 

Az eszköz adatokat kínál az organikus kulcsszavakról, a top oldalakról, a versenytárs webhelyekről, a forgalom forrásairól országok szerint, és így tovább.
 

SEO eszközök funkciói: Ahrefs Organic search

Fizetett keresőforgalom

Ez az eszköz kifejezetten azért jött létre, hogy rákereshess vele versenytársaid fizetett kulcsszavaira. Láthatod, hogy mely kulcsszavakra tesznek ajánlatot, melyek a legjobb hirdetéseik, és legjobb landing oldalaik.
Ahrefs tartalomelemző seo funkció

 

Habár a Moznak nincsenek hirdetésekkel foglalkozó eszközei, a Semrush egy teljes hirdetési eszközkészletet biztosít, ami még az Ahrefset is felülmúlja, így ezt a kört is a Semrush viszi.

 

Tartalomkereső

Az Ahrefs Content Explorer eszközéhez leginkább a Semrush tartalommarketinges eszközkészlete hasonlítható. A Moz egyáltalán nem kínál tartalommarketinges eszközöket, habár néhány eszköze hasznos lehet a tartalmak optimalizálásához.

 

Az Ahrefs Content Explorer eszköze többfunkciós, de leggyakrabban új tartalmak felfedezésére használják, egy-egy téma vagy kulcsszó alapján. Segítségével a tartalomkutatás és –tervezés is lebonyolítható.

 

Nagy előny, hogy az eszköz nem csak a top tartalmat mutatja meg egy-egy kulcsszóra, hanem kijelzi az organikus forgalmat, a hivatkozó domaineket, a közösségi megosztásokat, és egyéb hasznos mutatókat is minden oldalhoz. Így könnyedén kiderítheted, hogy egy kulcsszóra vagy témában mely tartalmak rangsorolnak jól, hogy tudd, milyeneket érdemes neked is készítened.
 

Ahrefs Content Explorer funkció seo

Szintén hasznos funkció még, hogy az Ahrefs a trendeket is kijelzi az idő múlásával. Ez nagyon hasznos lehet a tartalomstratégia kidolgozásához.

Az Ahrefs Content Explorer eszköze linképítésre is használható. Megkeresheted vele, hogy a weben hol említik meg webhelyed nevét úgy, hogy nem linkelnek rá. Ezek mind kihasználatlan visszahivatkozási lehetőségek számodra.
 Hatékony SEO eszközök: Ahrefs Content Explorer eszköz

Gyakori kérdések

„Mely funkciók érhetők el az ingyenes próbaverzióban?”
•    Semrush: Az ingyenes próbaverzió a Pro és a Guru csomagokhoz érhető el, limitált funkciókkal.
•    Moz: A Medium csomag összes funkciója elérhető.
•    Ahrefs: Az Ahrefs nem kínál ingyenes próbaverziót. A Lite és a Standard csomagok összes funkciója elérhető egy 7 dolláros próbaverzióban.

 

„Kell megadni bankkártyaszámot az ingyenes próbaverziókhoz?”
•    Semrush: Igen.
•    Moz: Igen.
•    Ahrefs: Nincs ingyenes próbaverzió.

 

„Milyen hosszú az ingyenes próbaidőszak?”
•    Semrush: 7 nap.
•    Moz: 30 nap.
•    Ahrefs: Nincs ingyenes próbaverzió. A 7 dolláros próbaverzió időtartama 7 nap.

 

„Módosítható az előfizetés igény szerint?”
•    Semrush: Minden csomaghoz tartozik valamilyen előfizetési korlátozás, amelyet igény szerint lehet módosítani, és ehhez mérten változik az ár is.
•    Moz: Az alapcsomaghoz hozzáadhatsz előfizetéses extrákat vagy elvátolíthatod őket.
•    Ahrefs: Az előfizetési korlátok az alapcsomagon felül módosíthatók.

 

„Jár API minden előfizetési csomaghoz?”
•    Semrush: Nem. Az alapvető API csomag külön extraként választható a Business csomagon belül. A Traffic Analysis API egy külön termék, amit a csomagoktól függetlenül lehet megvásárolni.
•    Moz: Igen, minden Moz közösségi fiók hozzáfér az ingyenes API-hoz. Azonban a fizetett API egy külön termék, amit a Moz Prótól és Moz Localtól függetlenül lehet megvásárolni.
•    Ahrefs: Igen, az ingyenes API limitált funkciókkal minden előfizetéshez jár. A fizetett API csomagokért külön kell fizetni.

 

„Milyen pénzvisszafizetési garancia érvényesül?”
•    Semrush: 7 napos pénzvisszafizetési garancia minden előfizetésre. Ehhez az előfizetést követő 7 napon belül kell felkeresni az ügyfélszolgálatot.
•    Moz: A visszatérítések eseti alapon történnek.
•    Ahrefs: Az Ahrefs nem kínál pénzvisszafizetési garanciát.

 

„Lehet egyedi csomagot igényelni?”
•    Semrush: Igen, az Enterprise csomag testre szabható és külön fel is lehet keresni a Semrusht egyéb egyedi opciók ügyében.
•    Moz: Igen, az Enterprise csomag teljes mértékben testre szabható.
•    Ahrefs: Nem. Csak a meglévő csomagok közül lehet választani.

 

Mi mire a legjobb?

Kulcsszókutatás
A Semrush az egyértelmű nyertes, mert rengeteg funkciót kínál ehhez.

 

Rangsorkövetés
Mindhárom eszköz azonos információkat kínál e tekintetben, de a nyertes végül az Ahrefs, mert rengeteg adatot biztosít egy rendezett és átlátható felületen.

 

SEO audit
A Moz és a Semrush SEO audit eszközei egyszerűbbek, mint amit az Ahrefs kínál, de a Semrush több információt kínál e területen, így a Semrush nyer.

On-page SEO
A Moz és a Semrush ugyan olyan jók, de az Ahrefs kissé hátramarad, ugyanis habár a funkciók jelen vannak, nincs konkrét eszköze erre a célra.

 

Visszahivatkozások elemzése
A Moz és az Ahrefs ugyan olyan jól teljesítenek, és nagyobb backlink indexük van, mint a Semrushnak. A Moz azonban pontosabb adatokat kínál, így ezt választjuk nyertesnek.

 

Versenyelemzés
A Semrush remek választás, de az Ahrefs is szinte pont olyan jó funkciókat kínál. A Moz fel sem veheti velük a versenyt.

 

Tartalommarketing
A Semruh tartalommarketinges eszköztára messze felülmúlja az Ahrefsét, a Moz pedig egyáltalán nem kínál ilyen funkciókat.

 

Nyertes: Semrush





Ingyenes SEO ellenőrző eszköz

Találd meg az okát, hogy miért nincs sokkal több látogatód!

Top 10 Weboldal

Az általunk tesztelt legjobb weboldalak toplistája.

1.
96%
6.
93%

Kapcsolódó cikkek:

3 SEO tipp magánfogászatoknak
Nagyon sok fogorvos hajlamos azt gondolni, hogy az ő szakmájában a legkisebb szükség sincsen online marketingre, főleg nem SEO-ra. Néhány Facebook poszt még talán belefér, na de...
2021-10-06
7 ingyenes SEO eszköz, ami segít, hogy előre kerülj a keresőben
A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás valójában messze nem olyan költséges, mint sokan gondolják. Sőt, temérdek ingyenes eszközt vehetnek igénybe azok, akik szeretnék fellendíteni...
2021-02-22
12 ok, amiért a vállalkozásodnak feltétlenül szüksége van SEO-ra
A SEO nagyon fontos a nagyobb kereshetőség és láthatóság érdekében, de még ennél is több valós értéket kínál. Most mutatok 12 okot, amiért a vállalkozásoknak szükségük van...
2021-02-15
Semrush, Moz vagy Ahrefs – Melyik a legjobb SEO eszköz 2021-ben?
2021-10-11
Rövid összegzés A legnépszerűbb SEO eszközök előnyei   Semrush   Moz Ahrefs Versenytársak felmérése Alapos...
3 SEO tipp magánfogászatoknak
VN
2021-10-06
#1. Végezz kulcsszó kutatást Bármit is elkezdeni stratégia, kidolgozott terv nélkül nem érdemes. Ahhoz, hogy jól tudjunk SEO-zni, azzaz keresőbaráttá tenni egy-egy weboldalt,...
7 ingyenes SEO eszköz, ami segít, hogy előre kerülj a keresőben
VN
2021-02-22
1. Ingyenes SEO eszközök: Google Analytics A Google Analyticsnek minden webmester és marketinges eszköztárában ott a helye – függetlenül attól, hogy foglalkozik-e SEO-val, vagy sem....
12 ok, amiért a vállalkozásodnak feltétlenül szüksége van SEO-ra
Puskás Rékka
2021-02-15
1. Az organikus keresés leggyakrabban a webhely forgalmának elsődleges forrása   Az organikus keresés a legtöbb vállalkozás webhelyének esetében a teljesítmény óriási része,...
5 tipp, hogy megtaláld a tökéletes kulcsszót webhelyed tartalmához
VN
2021-01-25
#1. Gondolkodj a vevőd fejével! Biztosan nem először hallottad már ezt, ahhoz, hogy sikeres terméket állíts elő, vagy hatékony szolgáltatást nyújts, ezt pedig megfelelőképpen...
7 dolog, amiben segít a Google Analytics
Puskás Rékka
2021-01-18
1.) Segít megérteni, hogy találnak rá a látogatók az oldaladra   Ez egyfelől azt jelenti, hogy láthatod, a látogatók mobilról, vagy asztali gépről böngészték a weboldalad,...
4 alapvető SEO szabály , amit tudnod kell 2021-ben a digitális marketingben
Bettina
2021-01-18
Izgalmas, hogy bepillantást nyerünk a 2021-es évvel egy új évtizedbe. A marketing mindig gyorsan változik, és a SEO módszerek sem kivételek alóla. Az elmúlt évtizedben a SEO és a...
Olcsó SEO tanácsadás
2021-01-13
Ráfizethetsz az olcsó SEO-ra? Van különbség a SEO tanácsadók között?   Nincs minden rendben. A 2020 első negyedéve óta őrjöngő COVID-19 járvány a világ összes...
SEO a reaktív JavaScripthez React vagy Vue és NodeJS használatával
Máté Balázs, online marketing tanácsadó
2021-01-06
Miért érdemes használni a Reactot? Egy react keretrendszer használatával olyan felhasználói élményeket kínálhatsz webhelyeden (vagy alkalmazásodban), ami a Facebookéhoz, vagy éppen a...
A Google 2020. decemberi alapalgoritmus frissítésének elemzése
Puskás Rékka
2020-12-14
A SearchLiaison tweetje is megerősítette, hogy karácsonyra a 2020-as harmadik alapvető frissítés teljes elérésének a tanúi lehetünk.   A jelentős hatással bíró alapvető...
Többet érhetnek az elsődleges tartalmakban elhelyezett linkek?
Máté Balázs, online marketing tanácsadó
2020-05-27
Május 1-én egy Google Webmaster Central Hangout során a következő kérdést tették fel John Muellernek: „Van különbség a statikus és a fő tartalomban elhelyezett hivatkozások...
#AskGoogleWebmasters – 2019 augusztusi összefoglaló
SEOINFO
2019-09-02
Az #AskGoogleWebmasters műsorvezetője nem más, mint a Google egyik munkatársa, John Mueller, aki gyakran hallatja hangját a keresőóriás szócsőjeként, hiszen rendszeresen megjelenik a...
Így optimalizáld YouTube videóidat
SEOINFO
2019-08-30
Természetesen a megannyi feltöltött videó közül minőségi produkciókkal kell kiemelkedni, azonban önmagában ez még mindig nem elég ahhoz, hogy videómarketinged sikeres is legyen. Egy...
A fizetőfalak és a SEO kapcsolata: Működhetnek a marketingben is?
SEOINFO
2019-08-28
A dolgok azonban változóban vannak. Egyre több kiadó veszi át a fizetőfalakat (vagy „fizetési falak”), hogy pénzt csinálhassanak tartalmaikból. Sokaknak bevált már a módszer...
Így segíthetnek a PPC adatok a keresőoptimalizálásban
SEOINFO
2019-08-26
Egy igazán jó SEO stratégia kellően rugalmas, hogy alkalmazkodni tudjon a legfrissebb trendekhez, algoritmusfrissítésekhez, és felhasználói szokásokhoz. Azonban a látható SEO eredményekre...
Helyi SEO a Bingen – 8 tipp a látványos sikerekhez
SEOINFO
2019-08-16
Amennyiben nemzetközi ügyfélkört igyekszel megcélozni, fontos, hogy minden „népszerűbb” keresőfelületre odafigyelj, amikor optimalizálásra kerül a sor. Lássuk, hogy mit...
SEO dilemma: Azonos kell legyen a tartalom webhely mobilos és asztali verzióján?
SEOINFO
2019-08-14
Habár a válasz meglehetősen egyszerű és egyértelmű, némi magyarázatot igényelhet, már csak azért is, hogy képben légy a dolgok miértjével. Lássuk tehát a mobil-első indexelés és a...
6 tipp, amivel biztosíthatod webhelyed technikai SEO hátterét
SEOINFO
2019-08-12
A technikai SEO megszelídítéséhez némi tudásra, elszántságra, és kitartásra van szükség – no meg egy ilyen útmutatóra, amit mi is összeírtunk most neked!   1....
Mi az az E-A-T, avagy mit eszik a Google a minőségi tartalmakon?
SEOINFO
2019-08-07
Az utóbbi időben a „medic frissítés” kapcsán többször is hallhattunk az úgynevezett E-A-T szempontokról, illetve hogy a Google ezek alapján rangsorolt le több egészségügyi...
Akár egy hónapba is telhet, mire a keresősávod megjelenik a Google találatok között
SEOINFO
2019-08-06
Habár ilyen keresősávot mindenki megjelölhet webhelyén, hogy az aztán ilyen formában megjelenhessen a találatban is, akár egy hónapjába is telhet a Google-nak, hogy ezt érvényesítse. Ez...
5 gyakori tévhit a Google PageRankről, amiket egy csettintésre megcáfolunk
SEOINFO
2019-08-05
A PageRank volt az a mutató, amellyel a Google-nak sikerült kiemelkednie a többi kezdetleges keresőmotor közül. Sikerét annak köszönhette, hogy a PageRank az alapján értékelte az...
Mit csinál egy core frissítés, és mit tehetnek a webmesterek? A Google válaszol
SEOINFO
2019-08-02
A keresőóriás mondanivalójának lényege továbbra is az, hogy az ilyen core frissítések után nincs mit javítgatni a webhelyeken: „Tudjuk, hogy azok, akik visszaesést tapasztalnak...
Így szerezhetsz szerkesztői jogot saját Tudáspaneledhez
SEOINFO
2019-07-31
Mivel a Tudáspanel egy meglehetősen feltűnő, kiemelt pozíciót képvisel a találati oldalakon, a SEO szakemberek már rég óta igyekeznek „bejutni” ide, és sokan mindent megtesznek...
Mit szól a Google az átirányított partnerhivatkozásokhoz?
SEOINFO
2019-07-29
Mik azok a partnerhivatkozások? Ezek a hivatkozások általában egy márka webáruházára mutatnak, és olyan speciális paramétereket tartalmaznak, amelyekből a webáruház üzemeltetői meg...
4 tipp, amivel felfrissítheted blogstratégiádat
SEOINFO
2019-07-26
Sok marketinges napi szinten készít új tartalmakat, ami már önmagában kimerítő, de sokaknak külön kihívást okoz az is, hogy mindig valami újjal álljanak elő, és ne ismételjék...
Így meríthetsz tartalomötleteket a Google Analytics jelentésekből
SEOINFO
2019-07-24
A legtöbben a SEO, a PPC és közösségi stratégiáik fellendítésére alkalmaznak ilyen begyűjtött adatokat, és habár ez minden esetben jó taktika, az adatok más területeken is hasznosak...
6 árulkodó jel, hogy egy SEO szélhámossal van dolgod
SEOINFO
2019-07-22
Azonban ahogy az utóbbi időben a cégek, úgy sajnos a magukat SEO profinak tituláló szélhámosok is drasztikusan elterjedtek, akik kifejezetten az ilyen friss vállalatokra (vagy néha nagyobb...
Miért és hogyan segíthetnek a keresőoptimalizálásban a felhasználói vélemények
SEOINFO
2019-07-19
Az online vélemények és más felhasználói tartalmak (képek, videók, stb.) az úgynevezett társadalmi bizonyíték miatt lehetnek rendkívül hasznosak egy cég számára. A társadalmi...
7 dolog, ami alááshatja linképítési stratégiádat
SEOINFO
2019-07-17
A keresőmotorok (különösen a Google) azonban igencsak megnehezítették ezt a folyamatot az elmúlt évtizedek során, és ennek köszönhetően sokkal több buktató is leselkedik a gyanútlan...
Tippek és trükkök a hatékony tartalommarketingért
SEOINFO
2019-07-15
A tartalommarketing és a keresőoptimalizálás szoros kapcsolatban állnak egymással, tartalom nélkül ugyanis nincs mit keresőoptimalizálni, az optimalizálatlan tartalom pedig olyan, mintha...
Így mérheted SEO teljesítményedet a Google Analytics segítségével
SEOINFO
2019-07-12
Ha sikerül túltekintened ezen a fontos, ámde nem mindenható mutatón, akkor megmutathatod azt, ami igazán számít: hogy az organikus keresés mekkora hasznot is jelent céged...
7 vizuális tartalomtípus, amik kiegészíthetik SEO stratégiádat
SEOINFO
2019-07-10
Az igazán tartalmak afféle lavinaként kezdenek el működni, és saját sikerükre építenek – a jobb rangsorolás több látogatót jelent, ami még jobb rangsorolást, és így...
Miért és hogyan tedd felhasználó-központúvá SEO tevékenységeidet
SEOINFO
2019-07-08
Tény, hogy a Google korábban azt állította, hogy a felhasználói adatok közvetlenül nem hatnak ki a rangsorolásra, a keresőóriás garantáltan szívesebben emeli ki tartalmaidat a többi...
Ezért nélkülözhetetlen a tartalommarketing rendezvényhelyszínek számára
SEOINFO
2019-07-05
Azonban míg ezek a tartalmak valóban segíthetnek aktivitásra ösztönözni közösségi fiókjaid meglévő követőit, az új ügyfelek bevonzásához valamivel többre lesz...
Nem támogatja szeptembertől a Google a noindex utasítást a robots.txt fájlban
2019-07-03
Mi az a robots.txt? A robots.txt lényegében egy sima, mezei szövegfájl, ami különféle parancsokat, utasításokat, szabályokat tartalmaz a különféle internetes robotok számára. A...
Hogyan segíthet a storytelling a keresőoptimalizálásban
SEOINFO
2019-07-01
A következőkben arról lesz szó, hogy mik azok SEO szempontok, amiket a storytelling fellendíthet. Mielőtt azonban belevágnánk a dolgokba, váltsunk pár szót arról, hogy mi is az a...
5 stabil tartalommarketing tipp webáruházaknak
SEOINFO
2019-06-28
A tartalommarketing segíthet mindkét fronton: egyrészt optimalizálható tartalmakat kínál, amelyek fellelhetőbbé teszik a webhelyet a felhasználók számára, másrészt pedig értékes...
7 tipp az igényes SEO szövegírásért
SEOINFO
2019-06-19
Ahol ez a két koncepció szervesen összefonódik egymással az a szövegírás. A szöveg mindig is a legjobban „SEOzható” tartalomtípus volt, elvégre természetesen helyezhetsz el...
Így erősítheti márkatudatosságodat a tartalommarketing
SEOINFO
2019-06-17
Miért fontos a márkatudatosság? A márkatudatosság azt jelenti, hogy az emberek mennyire ismerik a márkádat, cégedet, illetve annak marketingüzeneteit. Messze nem csak arról van szó, hogy...
Így egészíti ki egymást a keresőoptimalizálás és a branding
SEOINFO
2019-06-14
Természetesen nincs két egyforma cég, így nem létezik olyan marketingmix sem, amely minden ügyfeled számára tökéletes lesz. Azonban van egy olyan páros, aminek minden...
Nagy cégek SEO bukásai, amikből sokat tanulhatunk
SEOINFO
2019-06-12
Előfordulhat, hogy te is verejtékezve tapasztaltad egy szép, közönségesnek tűnő reggelen, hogy rangsorolásaid egy éjszaka alatt több pozíciót is csúsztak. Habár ennek számos teljesen...
Miért lesz valaki SEO szakember?
SEOINFO
2019-06-07
Habár kívülről egy unalmas, száraz, izgalmaktól és örömöktől mentes karriernek tűnhet, ennek a szakmának számos előnye és szépsége van, csak éppen a megfelelő érdeklődés és...
Mik befolyásolják Google személyre szabott találatait?
SEOINFO
2019-06-05
Ha valaki használt már különféle rangsorkövető eszközt, akkor az biztosan tapasztalta, hogy a saját keresése eredményei eltértek az eszköz adataitól. Nos, ennek első sorban ez a...
Duplikáltnak számítanak-e a fordított tartalmak a Google részéről?
SEOINFO
2019-05-31
Mi az a duplikált tartalom? A Google a következőképpen definiálja az ismétlődő (duplikált) tartalmakat: „Ismétlődő tartalmon általánosságban olyan tartalmi blokkot...
Így szabadulj meg a rossz visszahivatkozásoktól
SEOINFO
2019-05-29
Ezeket a hivatkozásokat be lehet szerezni szándékosan és nem szándékosan is. Ha például az ember egy csapnivaló SEO ügynökséget bérel fel, az – normális munkavégzés helyett...
Mi az a SEO túloptimalizálás, és hogyan kerüld el webhelyeden?
2019-05-27
A túloptimalizálás akkor alakul ki, amikor valaki túl sok SEO javítást, módosítást végez egy webhelyen, és átlépi azt a határt, amikortól ezek a módosítások, habár jó...
Mi az a tartalomnaptár, és hogyan állíts össze egyet cégednek?
SEOINFO
2019-05-24
Nem egy online marketingről szóló cikkben vagy útmutatóban találkozhatsz az úgynevezett tartalomnaptárral, és hogy milyen fontos is összeállítani egy ilyet a hatékony tartalommarketing...
5 SEO szokás, ami messze nem olyan fontos, mint hiszed
SEOINFO
2019-05-24
Az elmúlt évek során rengetegszer hallhattunk a következő trendekről, de sok közülük tényleg csupán említést érdemel egy SEO útmutatóban, és nem többet. Minden további nélkül,...
A 6 legsúlyosabb tartalommarketing-hiba (és elkerülésük)
SEOINFO
2019-05-22
Azonban sok kisebb (és nagyobb) cég gyakorta vét olyan hibákat a tartalommarketingben, amiket egy kis előzetes tudással bőven el lehetne kerülni. A következőkben ezeket a hibákat...
8 sziklaszilárd tipp a profi SEO szövegíráshoz
SEOINFO
2019-05-20
Persze a szövegírás nem csupán bármilyen szöveg megírását jelenti – a betűket és a szavakat megfelelő sorrendbe kell helyezni, hogy valami értelmes, sőt, értékes eredményt kapj....
Miért és hogyan használd a belső linkeket a keresőoptimalizáláshoz
SEOINFO
2019-05-17
Íme minden, amit a belső hivatkozások és a keresőoptimalizálás kapcsolatáról tudnod kell!   Miért olyan fontosak a hivatkozások? A Google hivatkozásokon keresztül talál rá...
Mi az a szezonális SEO, és hogyan segíthetsz vele márkádon?
SEOINFO
2019-05-15
Meglepő módon igen kevés online kereskedő és marketinges fordítja hasznára az évszakok, az időjárás, és a közelgő ünnepek által kiváltott viselkedési változásokat, pedig ezek mind...
A komplett tartalomstratégiai útmutató 2019-re
SEOINFO
2019-05-13
Mi az a tartalomstratégia? A tartalomstratégia minden olyan médiaelem kezelését magába foglalja, amelyet te magad (vagy céged) készít és birtokol, legyen szó írott, vizuális,...
Mi köze a webhely sebességének a keresőoptimalizáláshoz?
SEOINFO
2019-05-10
Ahogy egy lehetséges üzleti partnerrel való személyes találkozáskor nagyon fontos az első benyomás, úgy webhelyednek sem lesz második esélye bizonyítani. Gondolj csak bele, komoly...
A keresőoptimalizálás (íratlan) etikai szabályai
2019-05-08
A black hat SEO-ról általánosságban tudjuk, hogy etikátlan keresőoptimalizálási módszereket, taktikákat ölel fel. Amikor azonban az ember kissé mélyebben is utánajár a SEO-nak, és az...
10 elgondolkodtató idézet a keresőoptimalizálásról
SEOINFO
2019-05-06
Jill Whalen „A jó SEO munka idővel csak egyre jobb lesz. Csak a keresőmotor trükköknek kell változniuk, amikor a rangsoroló algoritmusok is megváltoznak.”   A...
Hogyan segíthetik a negatív értékelések a keresőoptimalizálást?
SEOINFO
2019-05-03
A negatív vélemények növelik a vélemények számát Amikor valaki rákeres egy helyi cégre, akkor a Google számos olyan eredményt is felsorol, amelyek mellett csillagos értékelés is...
Megéri-e keresőoptimalizálással foglalkozni 2019-ben? Íme a válasz…
SEOINFO
2019-04-29
Mit tehet a keresőoptimalizálás a cégedért? Habár a SEO-ról sokan állítják, hogy képes gyarapítani a bevételt, ez csak részben igaz. A keresőoptimalizálás ugyanis nem befolyásolja...
Mik azok a strukturált adatok, és mi közük van a SEO-hoz?
SEOINFO
2019-04-26
Mik azok a strukturált adatok? A strukturált adatok olyan adatok, amelyek egy speciális formátumban vannak megadva egy weboldalon – ez a speciális formátum lehetővé teszi a...
5 kérdés és 5 válasz az átirányítások és a SEO viszonyáról
SEOINFO
2019-04-24
1. Miért kell átirányításokat használni? Amikor átirányítasz egy megváltoztatott URL-t, akkor mind a felhasználókat, mind a keresőmotorok robotjait átküldöd ezzel az új URL-re, ha...
Mik azok a közösségi jelek és mi közük van a keresőoptimalizáláshoz?
SEOINFO
2019-04-17
Mik azok a közösségi jelek? A közösségi jelek azt az aktivitást (reakciók, hozzászólások, megosztások) jelentik, amelyet tartalmaid kapnak a közösségi platformokon, például a...
Milyen egy jó linkprofil, és hogyan szerezhetsz ilyet webhelyednek?
SEOINFO
2019-04-15
Milyen egy jó linkprofil? Mielőtt megválaszolnánk ezt a kérdést, segíthet, ha definiáljuk, hogy mi nem számít jó linkprofilnak: egy jó linkprofil nem csak visszahivatkozásokból...
Új Search Console jelentés: nézd meg, hogyan teljesít webhelyed a Google Felfedezésben!
SEOINFO
2019-04-12
A Google a következőt írta a frissítésről: A népszerű Felfedezés funkció lehetőséget nyújt a felhasználók számára, hogy naprakészek maradjanak kedvenc témáikkal kapcsolatban...
Így keresőoptimalizáld LinkedIn profilodat
SEOINFO
2019-04-10
Ügyelj a részletekre Először is alaposan ki kell töltened profilodat. Erre ne sajnáld az időt – minden releváns mezőt tölts ki rendesen, és szolgáltass minél több információt...
A legfontosabb fő teljesítménymutatók (KPI-k), amiket minden SEO szakembernek követnie kell
SEOINFO
2019-04-05
1. Organikus munkamenetek száma A munkamenetek lényegében a webhelyen tett látogatásokat jelentik. Egy munkamenet akkor kezdődik, amikor egy felhasználó a webhelyre érkezik, és akkor ér...
Mit tehet a Facebook céged keresőoptimalizálásáért?
SEOINFO
2019-04-03
1. Válaszd ki a lehető legjobb nevet céged Facebook profiljának Habár egyértelműen hangzik, de Facebook oldalad neve az első lépés a hatékony Facebook SEO irányába. A névválasztást...
Mik azok a kiemelt részletek, és hogyan jelenhetsz meg közöttük?
SEOINFO
2019-04-01
Mik azok a kiemelt részletek? A kiemelt részletek rövid információrészletek egy webhelyről, amelyek a legmagasabb keresőpozícióban, az összes organikus találat felett jelenhetnek meg...
10 funkció, amit minden webmesternek ismernie kell a Google Analytics adminisztrációs felületén
SEOINFO
2019-03-27
A Google Analytics adminisztrációs felülete Először is vessünk egy pillantást a felület felépítésére. Az Adminisztrálás felületet az Analytics bal alsó sarkában találod –...
Megérkeztek a tevékenységkártyák a Google-ra, de mit jelent ez SEO szempontjából?
SEOINFO
2019-03-25
Mik azok a tevékenységkártyák? Ugyan még csak bizonyos keresésekre jelennek meg, a tevékenységkártyák az aktuális kereséshez kapcsolódó korábbi tevékenységeidet mutatják meg a...
Mik azok legjobb konverziós útvonalak a Google Analyticsben?
SEOINFO
2019-03-22
A legjobb konverziós útvonalak Hol: Konverziók > Többcsatornás útvonalak > A legjobb konverziós útvonalak A legjobb konverziós útvonalak segítenek megmutatni, hogy az ügyfelek...
Így hozhatod ki a legtöbbet a Google Analyticsből
SEOINFO
2019-03-20
Élettartamra vetített érték Hol: Közönség Habár ez a jelentés még csak béta verzióként működik, már így is segíthet megállapítani webhelyed felhasználónak értékét. Adj...
Google Analytics – Az első lépések és alapvető tudnivalók kezdőknek
SEOINFO
2019-03-18
1. Az első lépések   A legelső lépés regisztrálni egy ingyenes Google Analytics fiókot. Csak akkor menj tovább, ha ez kész!   A Google Analytics követőkód...
Mi az a tartalommarketing, és miért hasznos gyakorlatilag minden cégnek?
SEOINFO
2019-03-13
Mi az a tartalommarketing? A tartalommarketing igazából kevésbé egy marketingstratégia, vagy marketingtaktika – sokkal inkább egyfajta filozófiaként tekinthetünk rá. A...
Mi az a keresőszándék (és hogyan optimalizálhatsz rá?)
SEOINFO
2019-03-11
Mi az a keresőszándék? A keresőszándék lényegében azt takarja, amit egy kereső felhasználó szeretne elérni a keresésével. Néhány felhasználó szeretne választ kapni egy...
19 SEO mítosz, amiknek 2019-ben senkinek nem szabadna bedőlnie
SEOINFO
2019-03-08
On-page SEO mítoszok A meta címkék fontosak: Habár a meta címkék szinte az óta részei a SEO-nak, hogy a terület létrejött, manapság már messze nem fektetnek rájuk akkora hangsúlyt a...
Mire kell odafigyelni egy rendezvénygyűjtő webhely keresőoptimalizálásakor?
SEOINFO
2019-03-06
A rendezvénygyűjtő webhelyek típusai A rendezvénygyűjtő webhelyeknek két fő típusa van: azok, amelyek rendezik ezeket az eseményeket, és azok, amelyek népszerűsítik...
3 ok, amiért az influencerek nélkülözhetetlenek a keresőoptimalizálásban
SEOINFO
2019-03-04
1. Az influencerek segítenek értékesebbé, hitelesebbé tenni linkprofilodat A linkprofil egy nagyon fontos szempont a keresőmotorok szemében egy webhely rangsorolásakor. A linkprofil...
Hogyan teheti tönkre SEO-dat a kulcsszó kannibalizáció (és mit tehetsz ellene)?
SEOINFO
2019-02-28
Mi az a kulcsszó kannibalizáció? Akkor beszélünk kulcsszó kannibalizációról, amikor egy webhelyen kettő, vagy annál több oldal (tartalom) is megcélozza ugyan azt a kulcsszót. Ilyenkor...
A tartalommarketing rövid története
SEOINFO
2019-02-27
1732: Megjelenik a Poor Richard’s Almanack első kötete, ami Benjamin Franklin éves előrejelzéseit tartalmazza, népszerűsítve ezzel Franklin nyomdáját.   1801: A párizsi...
Miért van szüksége egy modern cégnek a SEO-ra?
SEOINFO
2019-02-26
Láthatóbbá teszi a webhelyet A SEO elsődleges célja és haszna, hogy láthatóbbá, fellelhetőbbé tegye webhelyedet az interneten keresgélő felhasználók számára. A láthatóság...
Mi az a keresőoptimalizálás (SEO), és miről is szól valójában?
SEOINFO
2019-02-25
Mi az a keresőoptimalizálás? A SEO („search engine optimization”, vagyis keresőoptimalizálás) valójában nem egy módszer, hanem számos módszer összessége – egy...
Értékes SEO statisztikák, amiket érdemes lesz figyelembe venni 2019-ben
SEOINFO
2019-02-22
Általános SEO statisztikák Az online élmények 93%-a egy keresőmotorral kezdődik. A Google jelenleg az online keresések 76%-át szolgálja ki, míg a Baidu, a Bing, és a Yahoo!...
9 alapvető SEO kifejezés, amiket ismerned kell
SEOINFO
2019-02-20
Horgonyszöveg A horgonyszöveg (angolul „anchor text”) a szövegben elhelyezett hivatkozások kattintható része. A horgonyszöveg azért fontos, mert pozitívan, vagy akár...
Így segítheti egymást a SEO és az email marketing
SEOINFO
2019-02-18
Néhány szó a SEO és az email kapcsolatáról Mind a keresőoptimalizálásnak, mind az email marketingnek egy végső célja van – hogy minősített érdeklődőket vonzanak webhelyedre,...
Mi az a helyi SEO (és hogyan csináld hatékonyan)?
SEOINFO
2019-02-15
Regisztráld cégedet a Google Cégem szolgáltatásra Ha csak egyetlen tippet fogadsz meg erről a listáról, akkor ez legyen az. A Google Cégem a helyi SEO alapja a Google platformján. Az...
5 SEO stratégia, amit minden kisvállalkozónak ismernie kell
SEOINFO
2019-02-13
1. Készítsd minőségi tartalmakat Publikált tartalmaid minősége egyenesen arányos az általuk bevonzott (vagy bevonzható) forgalom mennyiségével – minél jobbak a tartalmaid, annál...
Negyed évszázadnyi SEO – A keresőoptimalizálás első 25 éve
SEOINFO
2019-02-11
A kezdetek: 1991-2002 1991 augusztus 6-án Tim Berners-Lee létrehozta a világ első webhelyét, ami egy végeláthatatlan folyamat kezdetét jelentette. Idővel aztán a webes tartalmak...
10 gyakori SEO hiba, ami tönkreteheti webhelyedet
SEOINFO
2019-02-08
1. Nem reszponzív a webhelyed A mobilról böngészők száma már évek óta meghaladja az asztali számítógépekről internetezőként, így nem csoda, hogy a reszponzív design az egyik...
Milyen változásokat hoz a gépi tanulás a keresőoptimalizálásban?
SEOINFO
2019-02-07
Mi az a gépi tanulás? Leegyszerűsítve, a gépi tanulás (machine learning) az informatika egy olyan ágazata, ami a számítógépes rendszerek „tanításával” foglalkozik. A gépi...
Milyen SEO-gyilkos hibákat követhetsz el webhelyed átalakítása során (és hogyan előzheted meg őket)
SEOINFO
2019-01-07
Indexelhetővé tetted a fejlesztői környezetet a keresőmotorok számára A fejlesztési fázist mindenki sajátosan kezeli, ahogyan neki kényelmes. Vannak, akik létrehoznak egy alkönyvtárat...
Negatív SEO: Hogy működik, és hogyan védekezz ellene
SEOINFO
2019-01-03
1. Spam jellegű hivatkozások elhelyezése vagy jó minőségű linkek eltávolítása Ez talán a leggyakoribb negatív SEO taktika, de szerencsére egyre kevésbé hatékonyabb, ugyanis a rossz...