Semrush, Moz vagy Ahrefs – Melyik a legjobb SEO eszköz 2021-ben?
Rég óta zajlik a vita arról, hogy melyik a legjobb SEO eszköz a három legnépszerűbb opció (Semrush, Moz Pro, Ahrefs) közül. Az alábbiakban egy friss összehasonlítás következik ezekről az eszközökről, hogy végre eldőljön a nagy kérdés.
Rövid összegzés
A legnépszerűbb SEO eszközök előnyei
Semrush | Moz | Ahrefs |
Versenytársak felmérése | Alapos linkelemzés | Erős backlink-elemzés |
Erős kulcsszókutatás | Felhasználóbarát felület | Alapos webhelyelemzés |
Minden az egyben seo eszköz | Minden az egyben seo eszköz | Minden az egyben SEO eszköz |
Egy gazdag eszköztár minden tartalommarketing-igény kielégítésére | Ingyenes próbaverzió | Tartalomkutató és –optimalizálási funkciók |
Ingyenes próbaverzió | Korlátozott ingyenes hozzáférés az API-hoz | Korlátozott ingyenes hozzáférés az API-hoz |
A legnépszerűbb SEO eszközök hátrányai
Semrush | Moz | Ahrefs |
Némi technikai tudást igényel | A Moz Local külön vásárolható meg | Nincs ingyenes próbaverzió |
Kell egy kis idő, hogy megismerje az ember | Kevesebb funkciót kínál ugyan olyan drágán, mint a Semrush | Kell egy kis idő, hogy megismerje az ember |
2021 legjobb SEO eszközeinek árazása
Semrush (Éves számlázás) | Moz (Éves számlázás) | Ahrefs (Éves számlázás) |
Pro Plan: $99.95 per hónap | Standard Plan: $79 per hónap | Lite Plan: $82 per hónap |
Guru Plan: $191.62 per hónap | Medium Plan: $119 per hónap | Standard Plan: $479 per hónap |
Business Plan: $374.95 per hónap | Large Plan: $199 per hónap | Advanced Plan: $332 per hónap |
Enterprise Plan: Customized | Premium Plan: $479 per hónap | Agency Plan: $832 per hónap |
Enterprise Plan: Testreszabott | ||
A legrugalmasabb és legtöbb funkciót kínálja, de korlátozott felhasználói hozzáféréssel | Olcsóbbnak tűnik, de kevesebb funkciót is kínál | Jó funkciók és felhasználói hozzáférés, de alig kínál rugalmasságot vagy testreszabhatóságot |
További fontos tudnivalók
A Moz főleg a kisebb cégek számára jó SEO eszköz, mert versenyképes árakon kínál sok hasznos SEO funkciót.
Az Ahrefs és a Semrush fejlettebbek és tartalommarketinges funkciókat is biztosítanak. Mindketten átfogó SEO eszközök, amik minden ügyféltípusnak kínálnak valamit.
Kiknek készültek ezek a népszerű SEO eszközök?
Mindhárom eszköz ideális SEO célokra, de egy alaposabb elemzést követően rájöttem, hogy mindnek megvan a saját ügyfélköre:
• A Moz kisebb cégeknek és egyéni felhasználóknak ideális, mert olcsóbb és egyszerűbb használni.
• Az Ahrefsnek mindene megvan, hogy az összes ügyféltípust kiszolgálja, de az egyéni csomagok hiányában a nagyobb vállalatok számára nem feltétlenül megfelelő.
• A Semrush rengeteg opciót kínál minden cégtípus számára és rugalmassága miatt nagyobb vállalatoknak is ideális.
Semrush | Moz | Ahrefs |
Bloggerek és influencerek | Bloggerek és influencerek | Bloggerek és influencerek |
Bármilyen cégtípus | Kis- és középvállalkozások | Bármilyen cégtípus |
marketing ügynökségek | Ügynökségek és nagyvállalatok | marketing ügynökségek |
Lássuk a részletes elemzést is külön-külön mindhárom eszközről!
Semrush – Részletes elemzés
A másik két eszközzel ellentétben a Semrush nem csak a SEO-ra összpontosít, hanem egy teljes marketingmegoldást kínál céged számára. Lényegében egy marketingeszköz-gyűjtemény.
A Semrush öt eszközkészletet kínál: SEO, hirdetések, közösségi média, tartalommarketing és versenyelemzés. Ezekhez az eszközkészletekhez saját eszközök és felületek tartoznak, amelyek segítenek a marketingstratégiád különböző részeivel.
A kérdés az, hogy egyéltalán szükséged van-e ilyen sok eszközre.
Nos, a válasz valószínűleg az, hogy igen, szükséged van rájuk. A Semrush olyan sokat kínál versenyképes árakon, hogy egyértelműen ez a meghatározó SEO eszköz minden cég számára.
Továbbá mindenkinek kínál valamit, mind az ügynökségeknek, mind pedig az önálló marketingeseknek. Igényeid szerint választhatsz a meglévő csomagok közül, vagy kérhetsz egy személyre/cégre szabott ajánlatot is.
A legjobb az egészben, hogy a Semrush számos más platformmal is összeköthető, úgymint a Google Analyticsszel, a közösségi platformokkal, a WordPresszel és még sok mással is. Ennek köszönhetően egyszerre több eszközt is használhatsz, méghozzá álátható módon.
A Semrush mindemellett nem csak a Google Chrome-hoz, hanem a Safarihoz és a Firefoxhoz is kínál böngészőbővítményt.
Az alábbi értékelésben csak azokról a SEO funkciókról lesz szó, amelyek szinte mindent ugyan úgy kínálnak, mint a Moz és az Ahrefs. A Semrush azonban rengeteg egyéb eszközt is kínál, amit a másik kettő nem, éppen ezért csak a SEO szemszögéből éri meg összehasonlítani őket. Kezdjük tehát a Semrushsal.
Kulcsszókutatás
A Semrush többféle különböző felületet és eskzözt kínál a kulcsszókutatáshoz, illetve a kulcsszavak kezeléséhez.
Az első a Keyword Overview felület, ahol bármely kulcsszóról részletes jelentést láthatsz. Itt elemezheted például az összeírt kulcsszavaidat, és eldöntheted, hogy szeretnéd-e megcélozni őket, vagy SEM.
A Semrush 20 milliárd kulcsszavas adatbázissal rendelkezik, ami az egyik legnagyobb az egész piacon.
A Global Volume érték a globális keresettséget mutatja meg. Ez az eszköz továbbá kulcsszóváltozatokat, kérdésszerű kulcsszavakat és kapcsolódó kulcsszavakat is kínál.
A következő a Semrush híres Keyword Magic Tool eszköze, ahol SEO és hirdetési kulcsszavak kutatására használhatsz.
Ez a legjobb kulcsszókutató eszköz, bármilyen célra is keresel kifejezéseket. Korszerű keresési és szűrési opcióival kulcsszavakat kereshetsz, rendezhetsz és listázhatsz magadnak.
Az eszköz egyik egyedi funkciója a keyword clustering, ami csoportokba rendezve jeleníti meg a kulcsszavakat a bal oldali kifejezések alapján. Ezekre a csoportokra kattintva kapcsolódó kulcsszavakat találhatsz.
A legjobb az egészben, hogy innen közvetlenül felverhetsz kulcsszavakat a listáidra. Csak annyi a dolgod, hogy rákattintasz a + jelre, és a kiválasztott kulcsszavak rögtön hozzá is adódnak a listádhoz.
Ha azonban még nincs kulcsszólistád, akkor a Keyword Manager fület kell megnyitnod, hogy készíthess egyet.
A Semrush egy másik hasznos funkciója a Keyword Difficulty Tool, ami a kulcsszavak nehézségét mutatja meg a keresettségük, a verseny intenzitása, és egyéb tényezők alapján.
A Semrush kulcsszókutató eszköztára egy másik fület is rejt, ami az Organic Traffic Insights néven található meg. Itt láthatod azokat az oldalakat, amelyek a legnagyobb organikus keresőforgalmat hozzák webhelyedre.
A Semrush összességében tehát nagyon jó kulcsszókutató funkciókat kínál, amikhez egyetlen másik eszköz SEM érhet fel.
Rangsorkövetés
A kulcsszókutatás mellett a rangsorkövetés is egy olyan funkció, ami alapján összehasonlítjuk ezt a három SEO eszközt.
A rangsorkövetés azt mutatja meg, hogy webhelyed milyen pozícióban rangsorol a megcélzott kulcsszavaidra. Lényegében itt mérheted fel, hogy mennyire hatékony a keresőoptimalizálásod.
Nézz rá a Share of Voice (SoV) mutatóra, ami azt jelzi ki, hogy milyen arányú piaci részesedésed van az adott kulcsszóban. Egy kannibalizációs jelentést is találsz itt, ami megmutatja, hogy mely saját oldalaid versengenek egymással egy adott kulcsszóra.
A Semrush egy Semrush Rank funkciót is kínál, ami a legtöbb organikus forgalmat szerző domaint rangsorolja egy több, mint 825 millió domaines adatbázisból.
A Semrush továbbá egy egymás mellé helyezett összehasonlítást is biztosít, ahol összemérheted magadat versenytársaiddal. Itt egy teljes áttekintést kapsz saját helyezéseidről, és arról, hogy hogyan rangsorolsz versenytársaidhoz képest.
Szintén hasznos funkció a Semrush Sensor, ami a Google SERP változékonyságát mutatja meg, napi lebontásban, és segít nyomon követni a Google algoritmus-frissítéseit.
Webhelyaudit
Ahogy a Moz és az Ahrefs, a Semrush is kínál egy webhelyaudit-funkciót, ami úgy térképezi fel webhelyedet, mint egy keresőmotor. Az eszköz azonosítja azokat a részeket, amik javításra szorulnak, és még javaslatokat is tesz a szükséges optimalizálásokra.
A webhelyaudit felülete így néz ki:
Érdemes megmelíteni még a Markup jelentést is, ami egy elemzést kínál a webhely adatjelöléséről, illetve az implementációs hibákról.
On-page SEO – Content Style Template
Ez az a tartalomoptimalizáló funkciója a Semrushnak, ami segít javítani webhelyed tartalmain, és ezzel jobb rangsorolásokat elérni.
Használatához meg kell adnod megcélzandó kulcszavaidat, és a Semrush kielemzi az adott kulcsszavakra rangsoroló top 10 találatot. Ez után javaslatokat tesz arra, hogy hogyan optimalizáld saját tartalmadat a legjobban rangsoroló tartalmak alapján.
A Semrush 2020-ban több funkcióval is bővítette SEO eszköztárát: az egyik az On-Page SEO Checker, a másik pedig a Log File Analyzer.
Az On-Page SEO Checker az oldalszintű SEO javítására kínál tippeket, többek között az olvashatóság, a szemantikusan kapcsolódó kulcsszavak, a visszahivatkozási lehetőségek, a tartalom terjedelme és egyéb szempontokból.
A Log File Analyzer megmutatja, hogy hogyan látják a keresőmotorok webhelyedet, amikor megpróbálják feltérképezni azt.
Helyi SEO
A Semrush 2020-ban néhány új helyi SEO funkcióval is bővült.
Az egyik ilyen eszköz a Listing Management. Ezzel céged megjelenéseit kezelheted és optimalizálhatod a különféle helyi könyvtárakban.
Érdemes megnézni a Local Rankings jelentést is, ami a Google Helyi keresője szerint jelentíi meg webhelyed rangsorolását.
Szintén említésre méltó még a Review Management, amivel nyomon követheted és kezelheted Google és Facebook értékeléseidet.
Visszahivatkozás-elemzés és linképítés
A Semrush egy komplett SEO csomag, ami az on-page, az off-page és a technikai keresőoptimalizálásban is teljeskörű segítséget nyújt.
Az off-page SEO funkciók nem csak a visszahivatkozási profil elemzését és javítását teszik lehetővé, hanem új visszahivatkozásokat is segítenek szerezni.
Az első ilyen funkció lehetővé teszi, hogy bármely webhely visszahivatkozási profilját elemezhesd. Mutatókat kínál mind a backlinkek mennyiségéről és minőségéről is saját és versenytársaid webhelyein.
Az egészben a legjobb, hogy akárcsak a Semrush legtöbb eszköze, ez is lehetővé teszi az egymás mellé helyezett összehasonlításokat, így könnyedén összevetheted saját webhelyedet a versenytársakéval.
A Backlink Audit eszköz segít megállapítani visszahivatkozásaid toxicitását, és javaslatokat is tesz ezek javítására. A toxikus, vagyis kevésbé előnyös (potenciálisan hátrányos) linkek felfedezésével láthatod, hogy melyeket lenne érdemes törölni, hogy elkerüld a Google esetleges büntetéseit. Ezt az eszközt a visszahivatkozások visszautasítására is használhatod.
A következő a Link Building eszköz, amivel új visszahivatkozási lehetőségeket fedezhetsz fel.
A Semrush továbbá egy Backlink Gap eszközt is kínál, ami összehasonlítja a webhelyedet a versenytársakéval, és megmutatja, hogy milyen visszahivatkozási lehetőségeid vannak, amiket még nem használtál ki.
Egy haszons funkció, amit a Semrush és az Ahrefs is biztosít (de a Moz nem) a kötegelt elemzés, amivel összesen legfeljebb 200 domain, aldomain, alkönyvtár és URL visszahivatkozási elemezhetők egyszerre.
Tartalommarketinges eszköztár
Ez az eszköztár többféle tartalommarketinges eszközt kínál, amik segítenek tartalomötleteket találni, megtervezni tartalomstratégiádat, optimalizálnod tartalmaidat, és nyomon követni teljesítményedet.
A Semrush még egy tartalomíró asszisztenst is biztosít, ami az esetleges hibákra is rávilágít a tartalmak elkészítése során. Hasznos tartalommarketinges funkciók a Topic Research, a SEO Writing Assistant, a Post Tracking, és a Content Analyzer is.
Itt nem érdemes részletesebben belemerülni a funkciókba, mert az Ahrefs és a Moz meg sem közelítik Semrush tartalommarketinges eszköztárát.
Moz Pro – Részletes elemzés
Az alábbiakban a Moz Próról lesz szó, mert ez hasonlít leginkább az Ahrefs és a Semrush által kínált eszközökhöz. A Moz Local egy szintén hasznos termék, azonban itt nem kerül részletezésre, mert külön kell megvásárolni.
A Moz Pro egy minden-az-egyben SEO eszköztár, ami segíthet webhelyed optimalizálásában, illetve nagyobb forgalom bevonzásában. A Semrushsal ellentétben a Moz nem kínál digitális marketing megoldásokat, de az eszközzel szerzett információk természetesen más marketinges területeken is alkalmazhatók.
A Mozt bárki használhatja, aki szeretné javítani webhelye teljesítményét, és különösen azok számára ideális, akik csak alapvető technikai tudással rendelkeznek – a Moz Pro használata nagyon egyszerű.
A Moz egy ingyenes böngészőbővítményt is kínál MozBar néven, azonban ez csak a Chrome böngészőhöz érhető el, és minden Moz Pro előfizetéshez jár.
Szintén érdemes megemlíteni, hogy a Moz 24/7 online ügyfélszolgálatot kínál ügyfelei számára.
Lássuk tehát, hogy mit kínál a Moz Pro.
Kulcsszókutatás
Ez a funkció mindhárom eszközben megtalálható, és ez az egyik ok, amiért olyan sokan használják a Mozt. A Moz egy Keyword Explorer eszközt kínál, amivel új kulcsszavakat kereshetsz, elemezheted meglévő kulcsszavaidat, és összehasonlíthatod azokat, hogy rátalálj a legjobbakra.
Hasonlóan a másik két eszközhöz, a Keyword Explorer is hasznos mutatókat kínál, úgymint keresettséget, kulcsszó rangsorolásokat, illetve nehézségi pontszámot, amelyeknek köszönhetően könnyű összevetni a különböző kulcsszavakat.
A Moz egyik saját mutatója a Page Authority (PA), amit egyetlen másik eszköz sem kínál. Szintén ilyen exkluzív mutató a Domain Authority (DA) érték is.
Így néz ki a Keyword Explorer felülete, ami könnyedén kezelhető, de nem olyan részletes, mint amit a Semrush kínál.
Az eszköz azt is megmutatja, hogy hogyan készíts kulcsszólistákat, és hasznos funkciókat kínál azok sorba rendezésére is, mielőtt hozzáadnád őket listádhoz.
Rangsorkövetés
A Rankings funkcióval nyomon követheted saját és/vagy versenytársaid rangsorolását a legfontosabb kulcsszavakra. Használhatod ezt az eszközt a webhely teljesítményének nyomon követésére, vagy versenytársaid nyomon követésére egy adott időszakban.
Webhely-feltérképezés
A Moz ezzel az eszközzel méri fel webhelyed technikai SEO-ját, és jelzi ki az esetleges problémákat. Felsorolja többek között a hibás átirányításokat, a túl hosszú URL-eket, a hiányzót Title címkéket, és így tovább.
Az eszköz továbbá fontossági sorrendbe is rendezi ezeket a problémákat, hogy lásd, melyeket kell minél előbb orvosolni, és melyek várhatnak még a javítással.
A webhelyaudit a Moz, a Semrush és az Ahrefs eszköztárában is szerepel, és mindegyikük teljeskörű megoldást kínál. A felhasználói felületek persze eltérők, és ezek közül a Moz a legvizuálisabb – de funkcióikban nagyon hasonlóak egymáshoz.
On-page optimalizálás
Ez a funkció a webhely tartalmait vizsgálja meg, és megmutatja, hogy hogyan lehetne jobban keresőoptimalizálni őket. Mindegyik oldalhoz egy Page Optimization Score-t (oldaloptimalizálási pontszámot) rendel hozzá, és tartalomjavaslatokat is kínál.
Csupán meg kell adnod neki egy kulcsszót és egy oldalt, és az eszköz egy átfogó listát készít neked arról, hogy hogyan rangsorolhatna jobban az adott oldal a megcélzott kulcsszóra.
Linkkutatás
Ez valószínűleg a Moz legjobb SEO eszköze, és az egyik szempont, amiben leelőzi a versenytársait.
A Link Explorer egy teljes elemzést kínál egy webhely linkprofiljáról. Ebbe beletartoznak a visszahivatkozások, a visszahivatkozások minősége, a legtöbbet linkelő webhelyek, és így tovább.
Ezeket a funkciókat a másik két eszköz is biztosítja, a Moznak azonban van egy nagy előnye: alaposabban elemzi a hivatkozásokat, és pontosabban képes megállapítani azok számát, mint a versenytársai.
Egyéni jelentések
A Moz utolsó fontosabb funkciója a teljesítményelemzésekből készített jelentések. A Moz lehetővé teszi, hogy testreszabott jelentéseket készíts, hogy az adatokat saját igényeid szerint elemezhesd.
Az eszköznek többféle eleme és jelentési típusa van, így a teljesítményjelentések elkészítése és az adatok elemzése is sokkal barátságosabb folyamat a felhasználók számára.
Összességében a Moz Pro egy komplett SEO eszköz a webhelyed számára, és nem fog csalódást okozni a teljesítmény szempontjából. Azonban mivel a Moz Local, a Motscape API és a STAT mind külön termékekként vásárolhatók meg, maga a Moz Pro önmagában nem kínál olyan teljeskörű eszköztárat, mint az Ahrefs vagy a Semrush, így ár/érték arányban is alulmarad ezekkel szemben.
A Moz Pro használata tehát csak akkor javasolt, ha alapvető SEO szükségleteid vannak. Ha ennél több kell, akkor a Semrush jobb opció.
Ahrefs – Részletes elemzés
Az Ahrefs kétségtelenül az egyik legfejlettebb és legjobb SEO eszköz, és semmiben nem marad el a másik két versenytársától. Ez is egy minden-az-egyben SEO és versenytárselemző-eszköz, tele funkciókkal.
Kulcsszókutatás
Az Ahrefs felületén a Keywords Explorer eszközzel történik a kulcsszókutatás, és minden olyan funkció megtalálható benne, amit a Semrush és a Moz kínálnak – sőt, még több is.
Az eszközzel kulcsszavakat kereshetsz és értékelhetsz, hogy megtaláld a legjobbakat közöttük. Az eszköz továbbá kulcsszólistákat is segít létrehozni.
Akárcsak a Semrush, az Ahrefs Keywords Explorerje is segít kulcsszavakat találni fizetett keresési kampnyaidhoz.
Ezeket tehát a legtöbb eszközben megteheted, lássuk azonban az Ahrefs egyedi funkcióit.
Az Ahrefs egyik ilyen egyedi funkciója egy „szülő témát” javasol – egy általánosabb témakört, ami segíthet több kulcsszót megcélozni.
Míg más eszközök (pl. Semrush és Moz) szintén kínálnak tartalomötleteket, ez valamivel konkrétabb azoknál.
Szintén egyedi funkció az Ahrefsben a többi eszközhöz képest, hogy hasznos extra mutatókat is biztosít, úgymint kattintások/keresés, kattintások százaléka, fizetett kattintások százaléka stb.
Rangsorkövetés
Az Ahrefs Rank Tracker eszköze sokban hasonlít ahhoz, amit a Moz és a Semrush kínálnak.
Megmutatja egy domain legjobban rangsoroló kulcsszavait, illetve azok pozícióját a keresőtalálati oldalakon. Természetesen összehasonlíthatod saját webhelyedet a versenytársakéval is.
Webhelyaudit
Egy másik fontos funkció, amit mindegyik itt bemutatott SEO eszköz biztosít.
Az Ahrefsnek egy nagyon fejlett feltérképező robotja van, ami részletes adatokat biztosít bármelyik webhelyről. Kínál továbbá egy általános „egészségpontszámot” is és felsorolja a webhely esetleges problémáit, amelyek javításra szorulnak.
Az áttekintő felület így néz ki:
Az Ahrefshez képest mind a Moz, mind pedig a Semrush webhelyelemző felületei átláthatóbbak, és ennek köszönhetően könnyebb felmérni velük az épp vizsgált webhely állapotát. Ennek ellenére az Ahrefs is temérdek adatot kínál az épp vizsgált webhelyről, csak végig kell kattintgatni hozzá a jelentéseket.
Webhelyelemző
Az Ahrefs Site Explorer eszköztára három eszközt foglal magába: egy visszahivatkozás-ellenőrzőt, egy organikus forgalom kutatóeszközt, illetve egy fizetett forgalom kutatóeszközt. Lássuk őket sorban.
Visszahivatkozás-ellenőrző
Az Ahrefs Backlink Checker eszköze technikai auditok elvégzésére szolgál, és hasonló ahhoz, amit a Moz és a Semrush kínálnak. Az Ahrefs szintén elemzi az épp vizsgált webhely backlink profilját, és állításuk szerint ők rendelkeznek a világ legnagyobb visszahivatkozási indexével.
Az eszköz egyedi funkciója, hogy a kimenő linkeket is felsorolja, hogy áttekinthesd ezeket bármelyik célwebhelyre. Továbbá a belső hivatkozásokról is kínál néhány adatot.
Az Ahrefs azonban a visszahivatkozási auditban marad el a többiektől. Kínál némi információt a hibás backlinkekről, de a visszahivatkozási auditokhoz nem kínál annyi eszközt, mint a Moz vagy a Semrush.
Organikus keresőforgalom
Az Organic search funkció megmutatja, hogy milyen organikus forgalmat kap saját webhelyed, vagy egy versenytársadé. Megnézheted többek között, hogy mely kulcsszavakra rangsorolnak versenytársaid, és hogy melyek vonzzák a legnagyobb forgalmat.
Az eszköz adatokat kínál az organikus kulcsszavakról, a top oldalakról, a versenytárs webhelyekről, a forgalom forrásairól országok szerint, és így tovább.
Fizetett keresőforgalom
Ez az eszköz kifejezetten azért jött létre, hogy rákereshess vele versenytársaid fizetett kulcsszavaira. Láthatod, hogy mely kulcsszavakra tesznek ajánlatot, melyek a legjobb hirdetéseik, és legjobb landing oldalaik.
Habár a Moznak nincsenek hirdetésekkel foglalkozó eszközei, a Semrush egy teljes hirdetési eszközkészletet biztosít, ami még az Ahrefset is felülmúlja, így ezt a kört is a Semrush viszi.
Tartalomkereső
Az Ahrefs Content Explorer eszközéhez leginkább a Semrush tartalommarketinges eszközkészlete hasonlítható. A Moz egyáltalán nem kínál tartalommarketinges eszközöket, habár néhány eszköze hasznos lehet a tartalmak optimalizálásához.
Az Ahrefs Content Explorer eszköze többfunkciós, de leggyakrabban új tartalmak felfedezésére használják, egy-egy téma vagy kulcsszó alapján. Segítségével a tartalomkutatás és –tervezés is lebonyolítható.
Nagy előny, hogy az eszköz nem csak a top tartalmat mutatja meg egy-egy kulcsszóra, hanem kijelzi az organikus forgalmat, a hivatkozó domaineket, a közösségi megosztásokat, és egyéb hasznos mutatókat is minden oldalhoz. Így könnyedén kiderítheted, hogy egy kulcsszóra vagy témában mely tartalmak rangsorolnak jól, hogy tudd, milyeneket érdemes neked is készítened.
Szintén hasznos funkció még, hogy az Ahrefs a trendeket is kijelzi az idő múlásával. Ez nagyon hasznos lehet a tartalomstratégia kidolgozásához.
Az Ahrefs Content Explorer eszköze linképítésre is használható. Megkeresheted vele, hogy a weben hol említik meg webhelyed nevét úgy, hogy nem linkelnek rá. Ezek mind kihasználatlan visszahivatkozási lehetőségek számodra.
Gyakori kérdések
„Mely funkciók érhetők el az ingyenes próbaverzióban?”
• Semrush: Az ingyenes próbaverzió a Pro és a Guru csomagokhoz érhető el, limitált funkciókkal.
• Moz: A Medium csomag összes funkciója elérhető.
• Ahrefs: Az Ahrefs nem kínál ingyenes próbaverziót. A Lite és a Standard csomagok összes funkciója elérhető egy 7 dolláros próbaverzióban.
„Kell megadni bankkártyaszámot az ingyenes próbaverziókhoz?”
• Semrush: Igen.
• Moz: Igen.
• Ahrefs: Nincs ingyenes próbaverzió.
„Milyen hosszú az ingyenes próbaidőszak?”
• Semrush: 7 nap.
• Moz: 30 nap.
• Ahrefs: Nincs ingyenes próbaverzió. A 7 dolláros próbaverzió időtartama 7 nap.
„Módosítható az előfizetés igény szerint?”
• Semrush: Minden csomaghoz tartozik valamilyen előfizetési korlátozás, amelyet igény szerint lehet módosítani, és ehhez mérten változik az ár is.
• Moz: Az alapcsomaghoz hozzáadhatsz előfizetéses extrákat vagy elvátolíthatod őket.
• Ahrefs: Az előfizetési korlátok az alapcsomagon felül módosíthatók.
„Jár API minden előfizetési csomaghoz?”
• Semrush: Nem. Az alapvető API csomag külön extraként választható a Business csomagon belül. A Traffic Analysis API egy külön termék, amit a csomagoktól függetlenül lehet megvásárolni.
• Moz: Igen, minden Moz közösségi fiók hozzáfér az ingyenes API-hoz. Azonban a fizetett API egy külön termék, amit a Moz Prótól és Moz Localtól függetlenül lehet megvásárolni.
• Ahrefs: Igen, az ingyenes API limitált funkciókkal minden előfizetéshez jár. A fizetett API csomagokért külön kell fizetni.
„Milyen pénzvisszafizetési garancia érvényesül?”
• Semrush: 7 napos pénzvisszafizetési garancia minden előfizetésre. Ehhez az előfizetést követő 7 napon belül kell felkeresni az ügyfélszolgálatot.
• Moz: A visszatérítések eseti alapon történnek.
• Ahrefs: Az Ahrefs nem kínál pénzvisszafizetési garanciát.
„Lehet egyedi csomagot igényelni?”
• Semrush: Igen, az Enterprise csomag testre szabható és külön fel is lehet keresni a Semrusht egyéb egyedi opciók ügyében.
• Moz: Igen, az Enterprise csomag teljes mértékben testre szabható.
• Ahrefs: Nem. Csak a meglévő csomagok közül lehet választani.
Mi mire a legjobb?
Kulcsszókutatás
A Semrush az egyértelmű nyertes, mert rengeteg funkciót kínál ehhez.
Rangsorkövetés
Mindhárom eszköz azonos információkat kínál e tekintetben, de a nyertes végül az Ahrefs, mert rengeteg adatot biztosít egy rendezett és átlátható felületen.
SEO audit
A Moz és a Semrush SEO audit eszközei egyszerűbbek, mint amit az Ahrefs kínál, de a Semrush több információt kínál e területen, így a Semrush nyer.
On-page SEO
A Moz és a Semrush ugyan olyan jók, de az Ahrefs kissé hátramarad, ugyanis habár a funkciók jelen vannak, nincs konkrét eszköze erre a célra.
Visszahivatkozások elemzése
A Moz és az Ahrefs ugyan olyan jól teljesítenek, és nagyobb backlink indexük van, mint a Semrushnak. A Moz azonban pontosabb adatokat kínál, így ezt választjuk nyertesnek.
Versenyelemzés
A Semrush remek választás, de az Ahrefs is szinte pont olyan jó funkciókat kínál. A Moz fel sem veheti velük a versenyt.
Tartalommarketing
A Semruh tartalommarketinges eszköztára messze felülmúlja az Ahrefsét, a Moz pedig egyáltalán nem kínál ilyen funkciókat.